بازیسونی

بلومبرگ: قیمت پلی استیشن 5 بین 500 تا 550 دلار خواهد بود

سونی چندی پیش، اطلاعات تازه‌ای از‌ قیمت و زمان عرضه نسل جدید کنسول‌های بازی خود موسوم به پلی استیشن 5 را ارائه داد و حالا خبرگزاری بلومبرگ ادعا می‌کند که این محصول با قیمتی بین 500 تا 550 دلار و همانند کنسول شرکت رقیب یعنی مایکروسافت ایکس‌باکس سری ایکس در ماه پایانی سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

تاکنون حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص قیمت نهایی پلی استیشن 5 مطرح شده و اگرچه سونی هنوز حرفی در این رابطه نزده، اما ساعاتی پیش بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که این کنسول با قیمتی بین 500 تا 550 دلار به فروش خواهد رسید.

اگر این ادعا درست باشد، یعنی علاقه‌مندان باید 100 دلار بیشتر نسبت به کنسول پلی استیشن 4 بپردازند. طبق آنچه این وب‌سایت آورده، قیمت بالای این کنسول به دلیل بکارگیری مشخصات بسیار قوی که از آن به عنوان «مشخصات بلندپروازانه» یاد شده، تعیین شده است. این افزایش قیمت، قطعا بسیاری از کاربران را از خرید منصرف خواهد کرد و از این رو، گفته ‌می‌شود که سونی تولید کمتری از این کنسول را به نسبت مدل‌های قبلی خود در دستور کار قرار داده است.

اینچنین به نظر ‌می‌رسد که سونی به جای معطوف کردن تمرکز خود تنها بر روی عرضه یک مدل جدید از کنسول‌های بازی، قصد دارد تا از پلی استیشن 4 به عنوان پلی برای جذب کاربران جدید به خدمات شبکه‌های پلتفرم پلی استیشن همانند پلی استیشن پلاس و یا پلی استیشن ناو استفاده کند.

سونی چندی پیش در مراسم رونمایی از دسته بازی پلی استیشن 5 که تحت عنوان دوآل سنس شناخته ‌می‌شود، اعلام کرد که در فصل تعطیلات سال نوی میلادی شاهد ورود این کنسول به بازار خواهیم بود. این شرکت همچنین، دسته بازی دوآل سنس خود را برای برخی سازندگان بازی‌ها ارسال کرده تا بتوانند از قابلیت‌های آن در بازی‌های خود بهره ببرند.

ناگفته نماند که این احتمال نیز وجود دارد که همه‌گیری ویروس کرونا منجر به تاخیر در عرضه کنسول پلی استیشن 5 به بازار شود. درواقع، همه چیز به این ویروس بستگی دارد و باید منتظر ماند و چشم به راه خبرهای بعدی در روزهای آتی بود.

منبع
BusinessInsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا