اپل

ارزانترین آیفون اپل معرفی شد، آیفون SE نسل دوم با قیمت ۳۹۹ دلار

آیفون اس ای iPhone SE  نسل دوم با قیمت ۳۹۹ دلار به عنوان ارزانترین آیفون اپل معرفی شد.

جدیدترین آیفون اپل چهره‌ای قدیمی دارد و نام آن از چهره‌اش هم قدیمی‌تر است .

این گوشی دقیقا شبیه آیفون ۸ هست که اخیرا کنار گذاشته شده و قیمتش ۴۹۹ دلار داشت. ایفون SE نسل اول فروشش از ۲۰۱۸ متوقف شده بود.

این گوشی از روز جمعه قابل پیش خرید است و از ۲۴ آوریل ( ۹ روز دیگر ) قابل دریافت از طریق پست است. ( فروشگاه‌های اپل در تمام کشورهای جهان به جز چین هنوز تعطیل‌اند)

آیفون SE برای چه کسانی مناسب است؟

۱.کسانی که یک آیفون با ابعاد یک استخر المپیک لازم ندارند

۲.کسانی که وجود دگمه پایین صفحه نمایش را که آیفون از ابتدا با آن متولد شد، دوست دارند

۳. کسانی که تصور میکنند گوشی بالای ۷۰۰ دلار ارزش خرید ندارد.

گوشی آیفون SE با دگمه فیزیکی هوم و با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی عرضه شده که بسیار کوچکتر از صفحه نمایش آیفونهای جدید یعنی آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس است که صفحه نمایش ۵.۸ یا بزرگتر دارند و قیمتشان هم از ۶۹۹ دلار شروع می‌شود.

اما چه چیزی در این آیفون جدید است؟ در مقابل ۳۹۹ دلار که قیمت ارزان و مناسبی است چه چیزی به دست می‌آید؟

تفاوت بسیار کمی بین آیفون ۸ و آیفون SE از نظر چهره وجود دارد اما از داخل تفاوت‌ها زیاد است. آیفون جدید دارای پردازنده A13 Bionic است که هم اکنون در آیفونهای رده‌بالا به کار گرفته شده است.

این پردازنده امکان عملکرد بسیار خوبی را در کل سیستم فراهم می‌کند همچنین برای برخی امکانات جذاب دوربین آیفونهای جدید را هم به آن اضافه شده از جمله پشتیبانی از HDR هوشمند و عکاسی پرتره.

این گوشی در دو ظرفیت عرضه شده که ظرفیت ۶۴ گیگابایتی آن ۳۹۹ دلار و قیمت گوشی با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ۵۴۹ دلار است.

آیفون SE در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز عرضه شده است.

آیفون جدید اپل به خاطر صفحه نمایش کوچک آن ممکن است مورد علاقه بسیاری از کسانی باشد که بعد از بزرگ شدن صفحه نمایش آیفون در مدلهای آیفون ۵ به بعد دیگر از اپل ناامید شدند. آیفون SE نسل اول بسیار محبوب بود و حدود ۵۰۰ میلیون دستگاه از آن به فروش رفت.

قیمت ۳۹۹ دلاری برای این گوشی بسیار جالب توجه است به خصوص که آیفون ۱۱ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی ۶۹۹ دلار و آیفون ۱۱ پرو با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۱ پرو مکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه می‌شوند.

چیزی که در این گوشی وجود ندارد تکنولوژی‌های مربوط به دوربین و همچنین نداشتن پورت هدفون است. عمر باتری آن شبیه آیفون ۸ است. این آیفون همچنین  فاقد استانداری است که احتمالا اپل در گوشی بعدی خود در پاییز امسال از آن رونمایی می‌کند یعنی پشتیبانی از شبکه 5G.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا