گوگلویروس کرونا

ارسال بروزرسانی سیستم ردیابی کرونا برای کاربران اندروید در گوگل پلی

گوگل اخیرا اعلام کرد که از زیرساخت‌های خدمات گوگل پلی خود برای بروزرسانی گوشی‌های اندرویدی مجهز به سیستم ردیابی بیماران مبتلا به کرونا که با همکاری شرکت اپل در حال طراحی است، استفاده خواهد کرد.

سیستم ردیابی بیماران کرونا از ارتباطات بلوتوث و شبکه داوطلبانه ردیابی استفاده می‌کند که به دارندگان گوشی‌های اندرویدی و آی او اس که آن را دانلود کرده‌اند، هشدار می‌دهد که آیا در نزدیکی فردی مبتلا به کرونا هستند یا خیر.

گوگل قصد دارد تا امکان نصب این برنامه را برای دارندگان گوشی‌های مجهز به اندروید 6 مارشمالو و نسخه‌های بعد از آن، فراهم کند. تاکنون این سوال در اذهان وجود داشت که چگونه این نرم‌افزار، اطلاعات جدید را دریافت خواهد کرد و بروزرسانی خواهد شد که این مساله، پاسخ گوگل را به دنبال داشته است.

در حال حاضر، گوگل پلی تنها سرویس قابل‌اعتماد برای دریافت بروزرسانی‌های نرم‌افزاری محسوب می‌شود که آپدیت‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف برای انواع اپلیکیشن‌ها ارائه می‌دهد. البته راه دیگری نیز برای دریافت این بروزرسانی‌ها وجود دارد و آن، ارائه آپدیت از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است. از آنجایی که این کار اغلب با تاخیر و به طور منظم انجام نمی‌شود، نمی‌توان به عنوان یک گزینه ایده‌آل به آن نگریست.

گوگل در این خصوص عنوان کرد که سیستم آپدیت این شرکت، هر دو فاز یعنی ردیابی از طریق ارتباط بلوتوث و مرحله بعد که APIهای برای این سیستم عامل عرضه می‌شود را شامل خواهد شد.

در حال حاضر، برخی از دستگاه‌های اندرویدی از خدمات گوگل پلی بی‌بهره‌اند که شامل گوشی‌های اندرویدی در چین و محصولات هواوی بعد از اعمال تحریم‌های امریکا علیه این شرکت می‌شوند. برای این دسته از گوشی‌ها، گوگل قصد دارد تا امکانی فراهم کند که از طریق آن، شرکت‌ها بتوانند امکان دریافت بروزرسانی‌های سیستم ردیابی ویروس کرونا را در محصولات خود دریافت کنند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا