اپلگوگلویروس کرونا

توضیحات اپل در خصوص برنامه ردیابی بیماران مبتلا به کرونا

شرکت اپل که به تازگی از یک سری برنامه جدید به منظور ردیابی بیماران مبتلا به کرونا با همکاری گوگل خبر داده بود، امروز توضیحات تکمیلی را در خصوص این برنامه اعلام کرد.

ظاهرا اپل به خوبی از محدودیت‌های بلوتوث باخبر است و اینکه می‌داند که اپلیکیشن‌های ردیابی و شناسایی ممکن است در تخمین مسافت و اعلام هشدار به افراد دچار نواقصی باشند و به درستی عمل نکنند.

به گفته اپل این برنامه احتمال زمانی که برای یک مدت در نزدیکی شخص آلوده به ویروس قرار گرفته باشید، به شما هشدار می‌دهد. مثلا زمانی که داخل اتوبوس هستید و فرد آلوده در اتوبوس باشد، هشدار دریافت می‌کنید. اما زمانی که در خیابان از کنار شخص آلوده عبور کنید هشداری برای شما ارسال نخواهد شد.

اپل همچنین یک سری اطلاعات در خصوص نحوه عملکرد API این برنامه نیز اعلام کرده است. زمانی که این ویژگی در سطح سیستم عامل به‌کار گرفته می‌شود، بایستی یک اپلیکیشن مخصوصی برای اجرای آن انتخاب شده باشد. بنابراین اگر اپلیکیشن پشتیبانی کننده از این API را نداشته باشید، تا 14 روز می‌توانید از مرورگر برای بهره‌مندی از قابلیت‌های این برنامه استفاده کنید.

البته این روش خیلی هم مطمئن و صد درصدی به نظر نمی‌رسد و مطمئنا نمی‌تواند به طور کامل از هشدارهای غلط این برنامه جلوگیری کند. ویروس می‌تواند در تماس‌های خیلی سریع و به صورت گذری انتقال پیدا کند و این برنامه حتی قادر به ارسال هشدار در مورد آن نباشد. (مثلا عطسه کردن شخصی که از کنار شما عبور می‌کند.)

در کل این برنامه زمانی که قرنطینه خانگی به پایان برسد، می‌تواند تا حدودی تاثیرگذار عمل کند و در مکان‌هایی که فاصله اجتماعی رعایت می‌شود، قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

البته در موارد خاص همچنان پیشنهاد می‌شود افراد در منزل بمانند و در مکان‌های عمومی حضور پیدا نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا