اپلبرنامه‌هارایگانعلمیموبایلویروس کرونا

اپلیکیشن‌ها و سرویسهای رایگان شده به دلیل کرونا

همه آنچه در این روزها می‌توان بدون پرداخت هزینه استفاده کرد

شیوع کرونا باعث شده بسیاری از شرکتها سرویسها و محصولاتشان ولو برای مدت زمان کم رایگان کنند.

هدف از این رایگان‌سازی که در زمان قرنطینه مردم جهان رخ می‌دهد کمک به فراهم کردن فضای مناسب و سرگرم‌کننده برای کسانی که در خانه مانده‌اند. البته شرکتها با این کار نیم‌نگاهی به افزایش تعداد کاربرانشان هم دارند آن هم به خصوص در دوره‌ای که اساسا مشتریان اغلب کسب وکارها با کاهش مواجه شده است.

در ادامه برخی از سرویسهایی که در این این ایام رایگان شده‌اند و طی دو سه هفته اخیر در آی تی ایران درباره آنها نوشته‌ایم را یکجا معرفی می‌کنیم:

اپلیکیشن 119 دلاری نایک

اپلیکیشن ورزشی تمرین نایک یکی از بهترین اپلیکیشنهای پولی تمرین حالا به شکل رایگان در دسترس است.

در حالی که بسیاری از باشگاه‌های ورزشی و لیگ‌های ورزشی در سراسر جهان به خاطر ویروس کرونا تعطیل شده اما برخی شرکتها مانند نایک اقدام به رایگان کردن اپلیکیشنهای پولی خود کرده‌اند.

اپلیکیشن ورزشی رایگان نایک

اپلیکیشن کلوب تمرین نایک Nike Training Club (NTC) که یک برنامه عالی و البته پولی برای انواع و اقسام تمرینات ورزشی و بدنسازی است، حالا و برای مدت نامشخص این برنامه را رایگان کرده است.

در این مطلب جزییات مفصلی از این اپلیکیشن و قابلیت‌های آن نوشته شده است.

دانلود اپلیکیشن تمرین نایک آیفون

دانلود اپلیکیشن تمرین نایک اندروید

کتابهای رایگان شده در دوره کرونا

در واقع بسیاری از ما برای گذراندن روزهای عجیب قرنطینه، در جستجوی راه‌های بهتر هستیم تا حداقل سختی این این روزها کمتر شود و هر کتاب دریچه‌ای به یک دنیای تازه است. با این اوصاف در ماه‌های اخیر و با همه گیری این ویروس، کتابخانه‌های زیادی در سراسر دنیا امکان دسترسی آنلاین و رایگان به مخازن خود را برای تمام مردم جهان فراهم کرده‌اند.

این در حالی است که ناشران و کتابفروشی‌های بسیاری هم با ابتکارات مختلفی سعی کرده‌اند کتاب‌هایشان را به صورت آنلاین ارایه کرده و یا امکان سفارش از راه دور را برای افراد ایجاد کنند.

در مورد کتابهای رایگان شده یا سرویسهای رایگان کتابخوانی این مطلب مفصل آی تی ایران را می‌توانید بخوانید 

آموزش زبان رایگان برای دوران قرنطینه

اگر دوران قرنطینه را فرصت خوبی برای یادگیری زبان می‌دانید باید بگوییم که خوشبختانه زمان خوبی را انتخاب کرده‌اید چراکه بسیاری از سرویسهای آموزش زبان طرح‌های رایگانی را برای این مدت ارایه داده‌اند.

از رزتا استون گرفته تا سرویس بابل و فیبل کاتِج و دیگران که همه آنهارا میتوانید در این مطلب ببینید و هرکدام را که مایل بودید انتخاب کنید.

اپلیکیشن های موسیقی رایگان برای کرونا

سرویسها و اپلیکیشنهای رایگان موسیقی متعددی خدمات خود را برای استفاده کاربران در این دوران رایگان کرده‌اند.

در این مطلب  تعدادی از برنامه‌ها، پلاگین‌ها، فایل‌های صوتی و آموزشی و حتی ایستگاه‌های دیجیتال صوتی( digital audio workstations ) را معرفی کرده‌ایم که در حال حاضر به صورت رایگان ارائه می‌شوند و ابزاری برای موسیقیدان‌ها و افرادی باشند تا در طول پاندمی کنونی بتوانند قابلیت‌های جدید موسیقی یاد بگیرند یا دوران قرنطینه را راحت تر طی کنند.

تماشای فیلم و سریال رایگان روی اپل تی وی پلاس

اپل تی وی پلاس رایگان

اپل یک سری از سریال‌ها و برنامه‌های اورجینال سرویس استریم اپل تی وی پلاس خود را رایگان کرد. این محتواها فعلا به صورت  رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

۸ برنامه تلویزیونی اپل که در حال حاضر تنها برای مشترکین پرمیوم اپل تی وی پلاس قابل دسترسی هستند، از شنبه بدون نیاز به داشتن اشتراک در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. این فیلم‌ها از روز شنبه ۲۳ فروردین قابل دسترسی هستند. برای آشنایی با جزییات برنامه‌ها و سریالهای رایگان شده اپل این مطلب را بخوانید.

 

CARROT Fit

بر نامه CARROT Fit یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های ورزش در خانه است و شامل چندین برنامه 7 دقیقه ورزشی است که با درون مایه طنز، خود را از دیگر برنامه ‌ای مشابه متمایز می‌سازد. برنامه های ورزشی این اپلیکیشن، با عنوان 7 دقیقه در جهنم! شروع می‌شود.

  • برنامه CARROT یک نوع سرویس سادیستیک و هوشمند است که یک هدف ساده دارد: تبدیل بدن‌های شل و ول شما به نمونه‌ای درجه یک از نسل بشر! کروت، برای رسیدن به این هدف، هرکاری می‌کند- تهدید می‌کند، انگیزه می‌دهد، مسخره می‌کند و حتی باج می‌دهد!

اپلیکشن CARROT Fit در حال حاضر به صورت رایگان برای دانلود عرضه شده و قیمت آن در حالت عادی، 4.99 دلار است.

سری اپلیکیشن های Down Dog

اپلیکیشن داون داگ یوگا رایگان

Down Dog ، سرویس‌های مختلف فیتنس برای آیفون و آیپد ارائه می‌کند از جمله برنامه‌های مخصوص یوگا، HIIT و غیره. برای اینکه مردم در زمان قرنطینه خانگی، فعالیت بدنی خود را کاهش ندهند، تمام برنامه‌های این سرویس – Yoga، یوگا برای مبتدیان( Yoga for Beginners)، HIIT، Barre و ورزش 7 دقیقه‌ای، حالا به صورت رایگان عرضه شده‌اند.

  • به دلیل بروز پاندمی جدید، مردم زیادی از فعالیت‌های دسته جمعی خودداری می‌کنند. طبیعتا کلاس‌های ورزشی از جمله کلاس‌های یوگا و تناسب اندام نیز لغو شده‌اند. ما معتقدیم که در دوران پر استرس کنونی، مردم بیش از هر زمان دیگری به انجام تمرینات ورزشی نیاز دارند و به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم سرویس‌های خود را رایگان در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

اپلیکیشنهای مختلف Down Dog را از اینجا دانلود و فعلا به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

Dark Noise

یکی از جداب‌ترین برنامه‌های آی‌اواس، Dark Noise است که طیف وسیعی از صداهای مختلف آرام بخش را عرضه می‌کند مانند صدای آتش، باران، رعد و برق، صداهای سفید و صداهای بسیار دیگر.

Dark Noise مجموعه کاملی از صداهای محیط است که می‌تواند برای به خواب رفتن، تمرکز کردن و ریلکس کردن به شما کمک کند. هر کدام از فایل‌های صوتی این برنامه، 30 دقیقه هستند که با آیکون‌های جذاب و آرام بخش تصویری نیز همراه شده‌اند.

قیمت اپلیکیشن Dark Noise در اپ استور، 3.99 دلار است اما به دلیل بروز پاندمی جهانی فعلا رایگان ارائه می‌شود.  اپلیکیشن را از اینجا دانلود کنید.

Planet Fitness

Planet Fitness اپلیکیشنی است که با ارائه برنامه‌های ورزشی به صورت زنده، برای فعال ماندن مردم در دوران قرنطینه خانگی به آنها انگیزه می‌دهد. کلاس‌های این برنامه در فیس‌بوک به صورت زنده پخش می‌شود و کاملا رایگان است.

  • ورزش می‌تواند استرس را کاهش دهد. در دوران پر استرس کنونی ما تصمیم گرفتیم تا برنامه‌های ورزشی خود را به صورت رایگان عرضه و به صورت زنده پخش کنیم. تمام اعضای شبکه  Planet Fitness و حتی افراد غیر عضو می‌توانند از این برنامه‌های ورزشی استفاده کنند.

برنامه  Planet Fitness صدها حرکت ورزشی معرفی می‌کند که می‌توان آنها را تقریبا در هر کجا انجام داد. این برنامه‌ها برای اعضا و غیر اعضا رایگان شده‌اند. برنامه را از اینجا دانلود کنید.

سرویس‌های مختلف خبری

بسیاری از فعالان حوزه خبری نیز سرویس‌های پولی خود را رایگان کرده‌اند تا خواننده‌ها بتوانند اطلاعات بیشتری از کرونا ویروس و بیماری کوئید 19 در اختیار داشته باشند. برخی اوتلت‌ها به طور کامل سرویس‌های پولی خود را رایگان کرده‌اند و برخی دیگر تنها قسمت‌های مربوط به کرونا ویروس را رایگان کرده‌اند.

در ادامه تعدادی از منابع آمریکایی خبری معرفی می‌شود که سرویس‌های خود را رایگان کرده‌اند:

در لیست زیر، تعداد دیگری از برنامه‌هایی را ببینید که آنها را نیز کرونا ویروس رایگان کرد!

 

سه ماه استفاده رایگان از Final Cut Pro و Logic Pro X

علاقمندان به ویرایش و تدوین فیلم و موسیقی می‌توانند برای مدت زمان 90 روز از دو نرم‌افزار محبوب و حرفه‌ای اپل به نام‌های Final Cut Pro مخصوص تدوین ویدیو و Logic Pro X ویژه کار با موزیک به صورت رایگان استفاده کنند.

برای جزییات بیشتر این مطلب را بخوانید و برای  دانلود نسخه رایگان ۹۰ روزه نرم‌افزار Final Cut Pro روی این لینک کلیک کنید.

نوشته های مشابه

‫372 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا