گوگل

ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن ویدیوکنفرانس «زوم» برای کارمندان گوگل

گوگل استفاده از پلتفرم تله کنفرانس زوم (Zoom) را برای تمامی‌کارمندان خود، ممنوع اعلام کرد.

اخیرا و به دلیل شیوع گسترده کرونا در جهان، زوم به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها برای برقراری ارتباط‌های تصویری و ویدیوکنفرانس‌ها تبدیل شده است. اما افزایش نگرانی‌ها در خصوص مسائل امنیتی مربوط به این اپلیکیشن، گوگل را به اتخاذ چنین تصمیمی‌ سوق داده است.

این شرکت با ارسال ایمیلی به کارمندان خود که اپلیکیشن زوم را در دستگاه‌های تهیه شده توسط این شرکت نصب کرده‌اند، اعلام کرد که از این پس، این برنامه کار نخواهد کرد. گوگل در عوض، اپلیکیشنی اختصاصی و جایگزین را تحت عنوان Meet را برای برقراری ارتباط‌های ویدیویی در اختیار کاربران خود قرار داده که البته این برنامه، پیش از این نیز وجود داشته و کاربران از آن استفاده می‌کردند.

جو کاستاندا، سخنگوی گوگل در این رابطه گفت: ما مدتهاست که طبق سیاست‌های خود، اجازه استفاده از اپلیکیشن‌های تاییدنشده برای کار را به کارمندان خود نمی‌دهیم. اخیرا تیم امنیتی‌مان به تمامی‌کارمندانی که از نسخه دسکتاپ زوم استفاده می‌کنند، اعلام کردند که به دلیل عدم ارائه استانداردهای امنیتی، دیگر نمی‌توانند از این برنامه استفاده نمایند.

البته پیش از شیوع کرونا نیز انتقادهایی علیه زوم مبنی بر عدم رعایت مسائل امنیتی این اپلیکیشن مطرح شد که برای نمونه، در ماه ژوئیه سال گذشته، یک نقص در دستگاه‌های مک به URL زوم این اجازه را می‌داد به خودسرانه، وبکم دستگاه‌های مک بوک را فعال کند.

حال که اپلیکیشن زوم در دوران همه‌گیری کرونا به محبوبیتی فراتر از تصورات رسیده، نگرانی‌ها در خصوص این مسائل بیشتر شده است؛ بویژه ظهور پدیده Zoombombing که هکرها با ورود به صفحه تماس تصویری افراد، محتوای نامناسب و غیراخلاقی را به نمایش می‌گذارند.

شاید بخشی از این مشکلات بدین دلیل باشد که شرکت زوم هرگز تصور نمی‌کرد که روزی با این حجم زیاد از کاربران مواجه شود. زوم اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که تعداد کاربران این پلتفرم در طی سه ماه اخیر، از 10 میلیون نفر به 200 میلیون نفر رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا