اپلگوگل

افزایش درآمدهای اپ استور و گوگل پلی در سه ماهه نخست 2020

میزان درآمدهای فروشگاه اپلیکیشن متعلق به دو شرکت بزرگ اپل و گوگل موسوم به اپ استور و گوگل پلی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، با رشد محسوسی همراه بود.

در گزارش مرکز AppAnnie آمده است به دنبال شیوع کرونا در جهان و افزایش میزان استفاده کاربران از گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های هوشمند، کاربران وقت و هزینه بیشتری را صرف اپلیکیشن‌ها کرده‌اند به طوری که متوسط مدت زمان استفاده کاربران از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی به نسبت سال گذشته، حدود 20 درصد افزایش یافته است.

همچنین میزان دانلود اپلیکیشن‌ها نیز در این بازه زمانی سه ماهه حدود 31.5 میلیون برآورده شده که از این تعداد، 22.5 میلیون دانلود برای گوگل پلی و 9 میلیون دانلود برای اپ استور عنوان شد. مجموع پولی که کاربران برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها صرف کرده‌اند، برابر با 23.4 میلیارد دلار ذکر شده که 15 میلیارد دلار برای پتلفرم iOS و 8.3 میلیارد برای اندروید برآورد شد.

طبق گزارش منتشرشده، بیشتر حجم دانلودها به اپلیکیشن‌های غیربازی بر‌می‌گردد و کاربران چینی و آمریکایی، بیشترین درآمد را برای iOS و کاربران کره جنوبی نیز بیشترین درآمد را برای اندروید به ارمغان آوردند.

پردانلودترین اپلیکیشن‌ها در هر دو پلتفرم اندروید و iOS مربوط به اپلیکیشن‌های تیک تاک، واتساپ و فیسبوک بود. اپلیکیشن‌های فیسبوک، واتساپ و مسنجر نیز بیشترین تعداد کاربر فعال ماهانه را به خود اختصاص دادند.

افزایش درآمدهای اپ استور و گوگل پلی در سه ماهه نخست 2020

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا