اپل

بروز مشکل در فیس تایم آیفون و آیپدهای قدیمی ‌با دریافت بروزسانی جدید

طبق گزارش‌ها و گلایه‌هایی که از سوی برخی کاربران محصولات اپل مطرح شده، جدیدترین بروزرسانی نرم‌افزاری این شرکت، مشکلاتی را در قابلیت فیس تایم برخی از آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی ‌بوجود آورده است.

به گفته کاربران، این مشکل در دستگاه‌های مجهز به iOS 13.4 و macOS 10.15.4 مشاهده شده به طوری  که با دریافت این بروزرسانی‌ها، آن‌ها دیگر نمی‌توانند به دستگاه‌های مجهز به iOS 9.3.5 و iOS 9.3.6 و یا برعکس متصل شوند.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان، استفاده از سرویس‌هایی همچون فیس تایم بیش از پیش مورد توجه و کاربرد قرار گرفته است. درواقع، در روزهایی که افراد اجازه خروج از منازل خود را ندارند، تنها با کمک این ابزارها ‌می‌توانند با نزدیکان و دوستان خود در ارتباط باشند. حال اگر چنین قابلیت‌هایی نیز با مشکل مواجه شوند، تحمل این شرایط سخت‌تر خواهد شد.

یکی از کاربران در توضیح این مشکل گفت: بعد از بروزرسانی آیفون 11 پرو و آیپد ایر 2 خود به iOS 13.4، متوجه شدن که دیگر نمی‌توانم از طریق فیس تایم با افرادی که از دستگاه‌های مجهز به iOS 9 استفاده ‌می‌کنند، ارتباط برقرار کنم. مادربزرگ و پدربزرگم از این دستگاه‌های نسبتا قدیمی‌استفاده ‌می‌کنند و این کار را برای ما سخت کرده است.

این مشکل زمانی اتفاق افتاد که اپل، بروزرسانی جدید خود را در تاریخ 24 مارس عرضه کرد. خوشبختانه، دستگاه‌های مجهز به iOS 13.3.1 و macOS 10.15.3 همچنان ‌می‌توانند از طریق فیس تایم با دستگاه‌های مجهز به iOS 9 ارتباط داشته باشند.

دستگاه‌هایی که فعلا نمی‌توانند از قابلیت فیس تایم برای ارتباط با دستگاه‌های مجهز به نسخه‌های جدید iOS و macOS استفاده کنند عبارتند از: آیپد 2، آیپد (نسل سوم)، آیفون 4اس، آیپد مینی (نسل اول) و آیپاد تاچ (نسل پنجم).

اپل هنوز واکنشی را در قبال این مشکل نشان نداده و فعلا مشخص نیست که برزرسانی جدید برای رفع این مشکل، چه زمانی عرضه خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا