ایران

لو رفتن اطلاعات کاربران سیب اپ

سیب‌اپ : عذرخواهی می‌کنیم

شخصی که روز گذشته اطلاعات 42 میلیون کاربر ایرانی تلگرام را برای فروش گذاشته بود، صبح امروز اطلاعات 5 میلیون کاربر پلتفرم سیب اپ را هم برای فروش در وبسایت Raidforums قرار داد. سیب اپ ضمن پذیرفتن این ماجرا و عذرخواهی، بیانیه‌ای را در همین زمینه منتشر کرده است.

برخی از کاربران توییتر امروز با انتشار یک اسکرین‌شات، از پیام‌های این شخص پرده برداشتند که مدعی شده اطلاعات کاربران سیب اپ از 23 مارس قابل دسترسی بوده و حالا قصد دارد این اطلاعات لو رفته را در ازای دریافت مبلغی عرضه کند.

سیب اپ: بابت لو رفتن اطلاعات کاربران معذرت می‌خواهیم

پلتفرم سیب اپ با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید خبر لو رفتن بخشی از اطلاعات این پلتفرم و عذرخواهی از کاربران اعلام کرد که این اطلاعات تنها شامل تعداد محدودی از ایمیل‌ها و شماره همراه کاربران است.

بیانیه سیب اپ

این شخص حتی با انتشار بخش از این دیتا به عنوان نمونه نشان داده که این اطلاعات شامل نام، شماره تلفن و آدرس ایمیل کاربران است

روز گذشته نیز این شخص در وبسایت Raidforums اعلام کرد که توانسته به دیتای 42 میلیون کاربر ایرانی تلگرام دسترسی پیدا کند که این اطلاعات شامل شماره تلفن، نام کاربری و حتی شماره تلفن مخاظبین کاربر نیز می‌شود. برخی منابع مدعی شدند که این دیتا از طریق پوسته‌های غیررسمی تلگرام به دست آمده و حتی سخنگوی تلگرام نیز این مسئله را تایید کرده است.

لو رفتن اطلاعات ۴۲میلیون کاربر ایرانی تلگرام

روز گذشته محققان امنیت کامپیوتری از لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی شامل یوزرنیم و شماره تلفن توسط یک نسخه غیر رسمی تلگرام خبر دادند. یک سخنگوی اپلیکیشن تلگرام هم تایید کرده این اطلاعات مربوط به یک نسخه غیر رسمی از این برنامه است.

سایت Comparitech با کمک یک متخصص امنیتی به نام باب دیاچنکو Bob Diachemko روی این دیتابیس کار کرده و متوجه شد که این دیتابیس لو رفته شامل نام کاربری ( یوزرنیم) و شماره تلفن افراد و دیتاهای دیگری است.

این دیتا توسط یک گروه به نام « سامانه شکار» منتشر شده و افراد بدون نیاز به پسورد و به راحتی قادر به دسترسی به آن بودند.

چند روز قبل نیز این اطلاعات روی یک هاست قرار گرفته بود اما با گزارش باب دیاچنکو به آن هاست ( شرکت میزبان ) اطلاعات از روی آن حذف شد.

شرکت تلگرام می‌گوید منشا این دیتا از یک نسخه غیر رسمی تلگرام است که روی تلفن کاربران نصب شده است. به نوشته این سایت تلگرام یک اپلیکیشن کد باز است که می‌توان از این طریق نسخه‌های غیر رسمی از روی آن تولید کرد و باتوجه به مسدود بودن تلگرام در ایران مردم به این نسخه‌های غیر رسمی روی می‌آورده‌اند. همین مسئله حالا موجب لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام شده است.

فروش اطلاعات لو رفته کاربران تلگرام در وبسایت Raidforums

ساعاتی بعد از انتشار این خبر، اطلاعات لو رفته 42 میلیون کاربر ایرانی تلگرام برای فروش در وبسایت raidforums قرار گرفت. فروشنده این اطلاعات حتی بخشی از اطلاعات لو رفته کاربران تلگرام را نیز به عنوان نمونه در این وبسایت به نمایش گذاشته است.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام! واقعا سیب اپ دیگه به درد نمی خوره، یه سیستم کهنه بدرد نخور با پشتیبانی ضعیف. من پیشنهادم استور های تر و تازه مثل اناردون و سیب ایرانی، واقعا برای کاربر ارزش قائلن، نمی دونم چرا هرکی شرکتش بزرگ میشه اینقدر درصد شعورش میاد پایین؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا