تکنولوژیویروس کرونا

با این وسیله می‌توانید بدون تماس ، دستگیره در را باز و بسته کنید

به جرات می‌توان گفت که یکی از آلوده‌ترین سطوح و منشا انتقال انواع ویروس‌ها، دستگیره‌هایی هستند که از آن‌ها برای باز و بسته کردن در استفاده می‌شود. این دستگیره‌ها روزانه چندین بار توسط افراد مختلف لمس می‌شوند و ممکن است یکی از منابع اصلی ویروس و راه انتقال آن به سایر افراد باشند. اما با این وسیله می‌توانید بدون تماس ، دستگیره در را باز و بسته کنید.

حال در این روزها که ویروس کرونا، جهان را تحت‌الشعاع خود قرار داده و هر لحظه امکان ابتلا به این ویروس برای هر کسی وجود دارد، می‌بایست حتی‌الامکان از تماس با این نوع از سطوح که به طور عمومی‌استفاده می‌شوند، خودداری کرد.

همین مساله، جرقه ساخت محصولی را در ذهن مهندسان شرکت بلژیکی Materialise زد. شرکتی که در زمینه تولید انواع محصولات با کمک فناوری چاپ سه بعدی فعالیت دارد و اخیرا با کمک دانش مهندسان خود توانسته وسیله‌ای را به بهره‌گیری از این فناوری تولید کند که در عین سادگی، می‌تواند بسیار مفید باشد.

باز و بسته در بدون تماس

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این وسیله روی دستگیره در نصب می‌شود و کاربر به جای گرفتن دستگیره برای باز کردن، از ساعد دست خود برای پایین کشیدن دستگیر استفاده می‌کند.

برایان کراچفیلد، نایب رئیس شرکت Materialise در این خصوص می‌گوید: بعد از نشستی که با همکاران داشتیم، ایده ساخت محصولی که بتواند امکان باز کردن درها بدون لمس دستگیره را برای افراد فراهم کند، به ذهن‌مان خطور کرد. این وسیله می‌تواند در عدم گسترش آلودگی و ویروس بسیار موثر باشد. مهندسان ما ظرف 24 ساعت این محصول را طراحی و توسط چاپگرهای سه بعدی تولید کردند.

ویژگی بارز این محصول اینجاست که به راحتی روی دستگیره نصب می‌شود و دیگر نیازی به کلیدساز و یا شخص دیگری برای نصب روی در ندارد.

حال با توجه به همه‌گیری کرونا، چنین ابزارهایی که به باز و بسته کردن در بدون تماس دستگیره کمک می‌کنند، می‌توانند تا حد زیادی از انتقال این ویروس جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا