تکنولوژی

کاهش ۳۸ درصدی عرضه موبایل در ماه فوریه

شرکت تحقیقاتی «استراتژی آنالیتیکس» به تازگی گزارشی را منتشر کرده که میزان عرضه اسمارت فون‌ها در ماه فوریه سال جاری را نشان می‌دهد. عرضه اسمارت فون در ماه فوریه امسال در مقایسه با فوریه ۲۰۱۹ با کاهش ۳۸ درصدی مواجه شده است.

در ماه فوریه امسال، فروش جهانی موبایل به ۶۱.۸ میلیون دستگاه رسید که نشان دهنده کاهش ۳۸ درصدی در مقایسه با همین دوره در سال گذشته است. فوریه ۲۰۱۹ بالغ بر ۹۹.۲ میلیون دستگاه موبایل در سراسر دنیا به فروش رسید.

بخش اعظمی از موبایل‌های دنیا در کشور چین تولید می‌شوند و با شیوع ویروس کرونا، اکثر کارخانه‌های چینی طی ماه ژانویه با تعطیلی مواجه شدند. همین مسئله موجب شد زنجیره تامین با اختلال مواجه شود و در نتیجه شرکت‌های عرضه کننده موبایل با محدودیت عرضه اسمارت‌فون برای خریداران مواجه شوند. البته این محدودیت‌ها تنها به صنعت لوازم الکترونیکی محدود نمی‌شود و بسیاری از صنایع با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

تحلیل‌گران این موسسه اعتقاد دارند ترس از ویروس کرونا در اروپا و آمریکای شمالی باعث شده بسیاری از خریداران در حانه خودشان را قرنطینه کنند و خرید اسمارت فون را به ماه‌های آینده موکول کنند. این مسئله موحب شده کاهش عرضه اسمارت فون با شدت بیشتری صورت گیرد.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند برای افزایش میزان فروش طی هفته‌ها و ماه‌های آینده، شرکت‌ها باید طرح‌های تشویقی مختلف مثل فروش فوق‌العاده و تخفیفات ویژه در نظر بگیرند حتی می‌توانند در کنار گوشی، ساعت‌های هوشمند رایگان را نیز به خریداران ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا