تکنولوژیموبایل

افت بی‌سابقه فروش گوشی‌های هوشمند در ماه گذشته میلادی

مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics با انتشار گزارشی نوشت که صنعت گوشی‌های هوشمند در ماه گذشته میلادی و به دلیل فراگیری ویروس کرونا در جهان، بدترین ماه خود را در تاریخ تجربه کرد.

طبق این گزارش، میزان فروش گوشی در ماه فوریه 2019 با افتی 38 درصدی همراه شد به طوری که از 99.2 میلیون دستگاه دستگاه به به 61.8 میلیون دستگاه رسید. نیل ماوستون، از کارشناسان این مرکز معتقد است با توجه به شیوع کرونا، عرضه و تقاضای گوشی‌های هوشمند در چین با کاهش چشمگیری همراه شد و افت فروش را در آسیا و دیگر کشورهای جهان شاهد بودیم.

به لیندا سویی، مدیر Strategy Analytics نیز در این خصوص گفت در حالی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، قادر به تولید گوشی نبودند، خریداران نیز تمایلی برای خرید از خود نشان ندادند و نتیجه آن، افت فروش بی‌سابفه گوشی در ماه فوریه بود.

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که تنها در کشور چین که یکی بزرگ‌ترین بازارهای جهانی گوشی به حساب می‌آید، میزان فروش گوشی در ماه فوریه کاهشی 55 درصدی را تجربه کرد. ماوستون می‌گوید که این ماه هرگز از حافظه تاریخی صنعت گوشی‌های هوشمند پاک نخواهد شد.

به گفته محققان، شواهد نشان می‌دهد که با توجه به تداوم شیوع کرونا در جهان، وضعیت تقریبا مشابهی را نیز در ماه مارس میلادی شاهد خواهیم بود. ویروس کرونا تاکنون بسیاری از کارخانه‌های تولید محصولات هوشمند را تعطیل کرده و برخی نیز به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند. در این میان، چندین نمایشگاه و رویداد بزرگ نیز لغو شده‌ند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا