بازیویروس کرونا

تولید ماسک برای بیمارستان‌ها توسط شرکت ریزر

شرکت ریزر اعلام کرد که بزودی حدود یک میلیون ماسک را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در جهان اهدا خواهد کرد.

این شرکت که نام و آوازه‌اش در صنعت گیمینگ و تولید محصولات مرتبط با بازی به چشم می‌خورد، قصد دارد تا به منظور کمک به جلوگیری از شیوع کرونا و همچنین حفظ سلامتی کادر درمانی در بیمارستان‌های مختلف جهان، خط تولید برخی از کارخانه‌های خود را به خط تولید ماسک‌ها تبدیل کند.

مین-لینگ تان، مدیرعامل ریزر ساعاتی پیش با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که در طی روزهای اخیر، مهندسان و طراحان این شرکت 24 ساعته مشغول کار بودند تا بتوانند خط تولید برخی از محصولات این شرکت به شیوه‌ای تغییر دهند که بتوان از آن برای تولید ماسک بهره گرفت.

وی در این باره گفت همه ما وظیفه‌ای داریم که باید به آن عمل کنیم و هرآنچه را که از دستمان بر می‌آید، می‌بایست برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع انجام دهند. لطفا از خود و خانواده خود مراقبت کنید و از یکدیگر در این روزها حمایت کنید. تیم ریزر نیز به نوبه خود تلاش می‌کند تا سهم خود را در این راه ایفا کند.

قرار است این ماسک‌ها به دفاتر مختلف ریزر در نقاط مختلف جهان برسد و با همکاری نهادهای دولتی و درمانی، در میان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شود. هنوز جزییاتی در خصوص کیفیت و نوع این ماسک‌ها اعلام نشده است.

اما اگر قرار باشد که این شرکت، ماسک‌های N95 را تولید کند، باید قبل از هر چیز تاییدیه‌های لازم را از مراکز معتبر کسب کند. سازمان بهداشت جهانی اخیرا اعلام کرد که طبق برآوردهای صورت گرفته، چیزی حدود 89 میلیون ماسک در ماه برای بیمارستان‌ها و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کووید-19 نیاز است. برای دستیابی به این میزان تولید، ظرفیت تولید فعلی باید تا 40 درصد افزایش یابد.

البته ریزر تنها شرکتی نیست که به تولید ماسک از این طریق روی آورده است. شرکت ژاپنی شارپ نیز وعده داده که روزی حدود 150 هزار ماسک را در کارخانه‌های خود تولید و در اختیار نهادهای مسئول قرار خواهد داد. فاکسکان نیز در این زمینه وارد عمل شده و تولید ماسک را در دستور کار خود قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا