اپل

جریمه 1.2 میلیارد دلاری اپل در فرانسه به دلیل فعالیت‌های انحصارطلبانه

یک نهاد مرتبط با فعالیت‌های رقابتی میان کسب‌وکارهای در فرانسه، اپل را به دلیل اعمال محدودیت‌های غیرقانونی برای فروشندگان محصولات این شرکت به پرداخت جریمه 1.2 میلیارد دلار (1.1 میلیارد یورو) جریمه کرد.

این نهاد علاوه بر اپل، دو شریک تجاری این شرکت به نام‌های Tech Data و Ingram Macro نیز به پرداخت جریمه محکوم شدند. تحقیقات در این زمینه از سال 2012 آغاز شد، زمانی که فروشگاه eBizcuss.com شکایتی را قبل از آن که از این بازار کناره‌گیری کند، ثبت کرده بود.

طبق گفته نهاد مذکور، جریمه‌ای که برای اپل در نظر گرفته شده، بیشترین میزان جریمه ایست که تاکنون برای شرکت و یا مجموعه‌ای ثبت کرده است. مقامات قانونی در فرانسه می‌گویند که اپل اقداماتی ضد رقابتی را در بازار انجام می‌داده به طوری که با دو شرکت بزرگ نام‌برده توافق کرد تا با یکدیگر رقابت نکنند.

سپس از فروشندگان می‌خواست تا قیمت محصولات این شرکت را کاهش ندهند و این امر منجر به یکنواخت ماندن قیمت در بخش زیادی از بازار محصولات این شرکت می‌شد. همچنین اپل به سوءرفتار با برخی از فروشندگان محصولات خود محکوم شده و محصول مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار نمی‌داد. این اقدامات اپل بسیاری از محصولات این شرکت از جمله آیپدها را تحت تاثیر قرار می‌داد اما آیفون از این قاعده مستثنی بود.

اپل در واکنش به این تصمیم آن را ناامیدکننده دانست اما عنوان کرد که از قانون تبعیت خواهد کرد. در طی سال‌های اخیر، شکایت‌های زیادی علیه اپل در خصوص فعالیت این شرکت در بازارهای جهانی ثبت شده است. نمونه بارز آن به قرارداد میان این شرکت با آمازون برمی‌گردد که بر اساس آن، فروش بسیاری از خرده‌فروشی‌ها تحت الشعاع قرار گرفت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا