ویروس کرونا

آخرین آمار ویروس کرونا در ایران (۲۱ فروردین)؛ ۶۶۲۲۰ مبتلا و ۴۱۱۰ فوتی

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به چند نفر رسیده است؟ (۲۱ فروردین)

 آخرین آمار ویروس کرونا در ایران اعلام شد. به گفته دکتر کیانوش جهانپور تا امروز پنجشنبه ۲۱ فروردین ۶۶۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۴۱۱۰ نفر فوت کرده و ۳۲۳۰۹ نفر نیز پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار از تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت شدگان ناشی از آن در ایران افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۶۳۴ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور ثبت شد و آمار کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر افزایش یافت.

به گفته جهانپور تا کنون ۳۲۳۰۹  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در ایران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور تا امروز پنجشنبه ۲۱ فروردین به ۴۱۱۰ تن رسید.

وی تاکید کرد: اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و تقویت بیماریابی، افزایش آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای انجام آزمایش تشخیص کووید۱۹ و البته رعایت نکردن بخشی از جامعه به توصیه های وزارت بهداشت، از دلایل افزایش تعداد موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در  کشور است.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به تفکیک استان‌ها (۴ فروردین)

نام استان تعداد نفرات مبتلا به ویروس
تهران ۵۰۹۸
گیلان ۱۱۹۱
قم ۱۱۷۸
اصفهان ۱۹۷۹
مرکزی ۸۸۲
مازندران ۱۷۰۰
سمنان ۶۴۵
گلستان ۳۹۱
آذربایجان شرقی ۸۱۳
آذربایجان غربی ۳۹۵
اردبیل ۲۸۹
همدان ۲۴۳
کردستان ۲۳۸
کرمانشاه ۱۷۵
ایلام ۱۸۳
خراسان جنوبی ۱۷۸
لرستان ۴۷۶
خوزستان ۴۴۴
فارس ۵۰۵
هرمزگان ۱۴۸
کهگیلویه و بویراحمد ۷۳
بوشهر ۵۵
زنجان ۳۹۴
قزوین ۶۶۹
البرز ۱۱۷۷
چهارمحال و بختیاری ۶۸
یزد ۷۲۵
کرمان ۱۶۹
سیستان و بلوچستان ۱۳۴
خراسان رضوی ۸۵۸
خراسان شمالی ۱۶۵

آمار ویروس کرونا در استان اصفهان

طبق آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اصفهان تا روز یکشنبه ۳ فروردین ۱۹۷۹ نفر اعلام شده است. علی‌رغم هشدارهای وزارت بهداشت و مسئولین اصفهان، مردم استان اصفهان به اندازه کافی کرونا را جدی نگرفته و همچنین به رفت و امد غیر ضروری در سطح شهر ادامه می‌دهند. از طرفی کنترل کافی برای جلوگیری از ورد مسافران به این استان وجود ندارد. نطنز و کاشان از شهرهای استان اصفهان هستند که از آمار ابتلا در آنها بسیار بالا اعلام شده است.

آمار ویروس کرونا در استان مازندران

طبق آخرین آمار ویروس کرونا در ایران تا این لحظه آزمایش ۱۷۰۰ نفر در استان مازندران به بیماری کرونا مثبت اعلام شده است که این افراد، هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

با وجود اینکه بارها اعلام شد مردم طی این مدت از سفر به استان‌های شمالی از جمله مازندران و گبلان خودداری کنند، اما بسیاری از مردم به این هشدارها توجه نکرده و در نهایت پلبس راهور محبور شد از ورود پلاک‌های غیربومی به این دو استان جلوگیری کند.

آمار ویروس کرونا در استان قم

طبق آخرین آمار ویروس کرونا در ایران، استان قم در حال حاضر با ۱۱۷۸مبتلادر رده چهارمین استان دارای بیشترین مبتلا به ویروس کرونا قرار دارد. شیوع ویروس کرونا در کشور از استان قم آغاز شد که البته طی روزهای اخیر روند گسترش ویروس کرونا در این استان تا حدودی با کاهش همراه بوده است اما این استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

آمار ویروس کرونا در استان گیلان

استان گیلان نیز طبق آخرین آمار با ۱۱۹۱ مبتلا یکی از استان‌های دارای وضعیت قرمز است که به گفته بسیاری از کارشناسان رفت و آمد بیش از حد مسافرین یکی از عوامل اصلی شیوع بیش از حد کرونا در این استان است.

 

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا