اپلویروس کرونا

محدودیت‌های اپل برای ثبت اپلیکیشن‌هایی با تم کرونا در اپ استور

شرکت اپل در اقدامی‌به منظور ارائه اطلاعات درست و قابل اعتماد در فروشگاه اپلیکیکشن خود موسوم به اپ استور، محدودیت‌هایی را برای ثبت اپلیکیشن‌های مرتبط با ویروس کرونا پیش روی توسعه‌دهندگان قرار داده است.

این شرکت ساعاتی پیش، یادداشتی را به صفحه توسعه‌دهندگان وب‌سایت خود اضافه کرد که در آن، فرآیند بررسی اپلیکیشن‌های حاوی اطلاعات مربوط به ویروس کرونا شرح داده شده است. در این یادداشت آمده است: ما به دقت در حال بررسی اپلیکیشن‌ها هستیم تا مطمئن شویم که منابع اطلاعات، معتبر هستند و توسه‌دهندگانی که این اپلیکیشن‌ها را طراحی می‌کنند، مورد تایید سازمان‌های شناخته‌شده همانند نهادهای وابسته به دولت، یا NGOهای فعال در حوزه سلامت، شرکت‌های معتبر در زمینه مسائل سلامتی و موسسات آموزشی و درمانی هستند. تنها توسعه‌دهندگانی می‌توانند برنامه‌های مربوط با کووید-19 را ثبت کنند که از سوی این نهادها مورد تایید واقع شوند.

با توجه به شیوع گسترده کرونا در جهان و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، اپل حتی اجازه ثبت اپلیکیش‌های سرگرمی‌و بازی با تم کرونا را به توسعه‌دهندگان نمی‌دهد. طبق شواهد، متقاضیان ثبت اپلیکیشن جدید مرتبط با ویروس کرونا می‌بایست گزینه Time-sensitive Eent را انتخاب نمایند.

گفتنی است شرکت اپل اخیرا از برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2020 خود به صورت آنلاین خبر داد. همچنین به تمامی‌ فروشگاه‌های خود در سراسر جهان بجز چین، دستور داد تا هشتم فروردین، هیچگونه فعالیتی نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا