اپلویروس کرونا

تعطیلی تمامی فروشگاه‌های اپل تا 8 فروردین بجز فروشگاه‌های چین

تنها چند ساعت پس از اعلام رسمی‌ اپل مبنی بر برگزاری آنلاین کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت (WWDC) در سال 2020، تیم کوک با انتشار بیانیه‌ای از تعطیلی تمامی‌فروشگاه‌های اپل در همه کشورها به جز چین خبر داد.

این تصمیم در پی شیوع گسترده کرونا در جهان اتخاد شده و طبق گفته کوک، فروشگاه‌های این شرکت تا 27 مارس (8 فروردین) هیچگونه فعالیتی نخواهند داشت. اپل همچنین از کارمندان خود خواسته تا حتی‌الامکان امور محوله را به صورت دورکاری و از منازل خود انجام دهند.

تیم کوک گفت: باید در محل کار و اماکنی که تعداد از کارمندان حضور دارند، تمام تلاش خود را برای پیشگیری از ابتلا به کووید-19 بکار ببندیم. وی اعلام کرد که کارمندان ساعتی فروشگاه‌های این شرکت نیز حقوق خود را در این بازه زمانی دریافت خواهند کرد.

اپل قصد دارد تا کنفرانس WWDC 2020 خود را که یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای این شرکت محسوب می‌شود، به صورت آنلاین برگزار کند. مراسمی‌که در آن اطلاعات جدیدی در خصوص پلتفرم‌های اپل و همچنین قابلیت‌های جدید برای دستگاه‌هایی همچون آیفون، مک و اپل واچ منتشر خواهد شد.

فیل شیلر، مدیر بخش بازاریابی جهانی اپل در این خصوص عنوان کرد که بیش از 23 میلیون توسعه‌دهنده از 155 کشور دنیا با این شرکت همکاری دارند. با این حال، اپل یکی از آخرین شرکت‌هاییست که تصمیم به لغو کنفرانس خود گرفته و پیشتر شرکت‌های گوگل و فیسبوک، از لغو کنفرانس توسعه‌دهندگان خود خبر داده بودند.

طبق گفته کوک، کاربرانی که در این بازه زمانی در زمینه‌های مخلتف به کمک کارمندان و مهندسان اپل نیاز دارند، می‌توانند به بخش پشتیبانی آنلاین وب‌سایت این شرکت مراجعه کنند. همچنین، فروشگاه آنلاین اپل همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا