تکنولوژیویروس کرونا

سقوط بی‌سابقه ارزش بیت‌کوین در پی شیوع ویروس کرونا

با گسترش شیوع کرونا در جهان و نگرانی سرمایه‌گذاران مبنی بر خسارات اقتصادی ناشی از این ویروس، ارزش بیت‌کوین افتی محسوس را تجربه کرد.

در طی ساعات اخیر، ارزش بزرگ‌ترین رمزارز جهان یعنی بیت کوین با کاهشی 25 درصدی همراه شد که این میزان افت ارزش در یک روز، در طی 5 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. این رمزارز همچنین در خلال 5 روز گذشته و با توجه به مشکلاتی که ویروس کرونا برای مردم جهان بوجود آورده، 30 درصد از ارزش خود را از دست داد.

البته بیت‌کوین تنها  از این مساله متضرر نشده و بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه در جهان تحت تاثیر شیوع کرونا در جهان قرار گرفته‌اند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز اخیرا هرگونه پرواز از اروپا به آمریکا را ممنوع اعلام کرد که این تصمیم نیز بر ارزش سهام شرکت‌ها تاثیر منفی برجای گذاشت.

در حال حاضر، ویروس کرونا به سرعت در اروپا در حال گسترش است و به برخی از ایالت‌های آمریکا نیز رسیده است؛ زندگی بسیاری از مردم مختل شده و حوزه‌هایی همچون آموزش، حمل و نقل و غیره تحت‌الشعاع این ویروس قرار گرفته‌اند. در این میان، سازمان بهداشت جهانی نیز این ویروس را یک پاندمی‌(همه‌گیری جهانی) خواند و اعلام کرد که سطح و شدت بیماری ناشی از ویروس کرونا به مرز هشدار رسیده و نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرد.

جدای از بیت‌کوین، رمزارزهای دیگر نیز با گسترش کرونا در جهان، افت ارزش خود را تجربه کردند. دومین رمزارز بزرگ جهان یعنی اتریوم، کاهشی 27 درصدی را در ارزش خود تجربه کرد و رمزارز XPR نیز که به عنوان سومین رمزارز برتر شناخته می‌شود، 21 درصد از ارزش خود را از دست داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا