تکنولوژی

چهاردهمین شرکت نوآور جهان؛ میشو، درآمدزایی برای خانه‌نشین‌ها

میشو چهاردهمین شرکت نوآور جهان از میان پنجاه شرکت نوآور جهان به انتخاب مجله Fastcompany است.

اگرچه هند کشوری با بیش از 450 میلیون کاربر اینترنت است اما تجارت الکترونیک در این سرزمین تقریبا نوپاست و ارائه خدمات لجستیکی بسیار دشوار است. با این حال، استارتاپی تحت عنوان میشو (Meesho) از دل ایالت بنگلور هند قد علم کرده و توانسته بیش از 2 میلیون نفر را در این کشور به مغازه‌داران دیجیتالی تبدیل کند. به لطف این امکان، میشو اکنون خود را در جمع  نوآورترین شرکت های جهان می‌بیند.

اپلیکیشن میشو به کاربران این اجازه را می‌دهد تا فروشگاهی را از طریق انتخاب کالا از میان بیش از 21 هزار فروشگاه متوسط و کوچک که انواع محصولات از قبیل پوشاک، جواهرات، وسایل خانه و غیره را ارائه می‌دهند، ایجاد کنند. سپس، می‌توانند از طریق شبکه‌های شخصی که در فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ تشکیل می‌دهند، برای این محصولات تبلیغ کرده و آن‌ها را به فروش برسانند.

بسیاری از کاربران میشو، افرادی خانه‌نشین و خانه‌داری هستند که علی‌رغم تمایل برای استقلال و آزادی مالی، هیچ رغبتی به خروج از منزل و ورود به بازار ندارند. ویدیت آتری، هم‌بنیانگذار و یکی از مدیران عامل این استارتاپ معتقد است که استفاده از این پلتفرم، نیازی به هیچ‌گونه سرمایه اولیه‌ای ندارد و کاربر هیچ پولی بابت خرید جنس و یا کالایی پرداخت نمی‌کند.

درواقع، روش کار این اپلیکیشن بدین گونه است که کاربران می‌توانند با توجه به نیاز و شناختی که از دوستان و آشنایان خود دارند، محصولات مورد نظر و کاتالوگ‌های مربوطه را از فروشگاه‌ها به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت می‌کنند و سپس به تبلیغ آن می‌پردازند. بعد از دریافت سفارش، شخص را با فروشگاه مورد نظر ارتباط داده و در این بین، مبلغی را بابت تبلیغ و پیدا کردن مشتری برای فروشگاه دریافت می‌کنند.

اغلب کاربران این اپلیکیشن در هند فعال هستند و شامل زنان خانه‌دار، دانشجویان، نوجوانان و تمامی‌افرادی می‌شوند که به دنبال کسب درآمد از طریق کار در منزل هستند. در حال حاضر بیش از 2 میلیون کاربر از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند و مشغول فروش محصولات هستند.

این مطلب را از دست ندهید: نوآورترین شرکتهای جهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا