ایرانخودرو

بهترین روش کارشناسی خودرو قبل از خرید چیست؟

بازار خرید و فروش خودرو در ایران همواره یکی از بازارهای پرطرفدار بوده و با توجه به علاقه ایرانیان به این حوزه، همواره چالش‌هایی نیز برای افراد داشته است. اما آنچه که همیشه دغدغه خریداران خودرو بوده، اطمینان از سلامت فنی خودروها است چرا که تشخیص دقیق معایب خودرو توسط افراد عادی دشوار است و همین مسئله گاهی اوقات باعث سواستفاده برخی فروشندگان و دلالان خودرو می‌شود.

معمولا یک شخص عادی که حتی با نکات فنی خودرو آشنایی دارد، ممکن است با برخی از ایرادات خودرو آشنایی نداشته باشد. این مسئله در هنگام خرید خودروی کارکرده همواره یکی از چالش‌های مهم است که خریداران خودرو با آن روبرو هستند. از طرفی فروشندگان بعضا در هنگام آگهی کردن خودرو در پلتفرم‌های آنلاین با سوالات و تماس‌های متعددی از سوی خریداران و حتی دلالان مواجه می‌شوند که ممکن است به دلیل نداشتن داشن کافی قادر با پاسخ دادن به همه این سوالات نباشند.

چاره چیست؟

در این مورد معمولا پیشنهاد می‌شود افراد هنگام خرید یک فرد خبره را هنگام بررسی خودرو مد نظر همراه خودشان داشته باشند. با اینکه این روش عموما در بین مردم ایران دیده می‌شود اما باز هم تضمینی برای تشخیص دقیق معایب خودرویی که شخص قصد خرید آن را دارد، وجود نخواهد داشت.

شاید بهتر باشد چنین اموری را به دست افراد متخصص در این زمینه سپرد تا با ریسک کم‌تر بتوانیم سلامت خودروی مورد نظرمان را تایید کنیم. به تازگی پلتفرمی تحت عنوان «کارنامه» با همکاری پلتفرم «دیوار» ارائه چنین سرویسی را آغاز کرده و با استفاده از متخصصانی که در اختیار دارد، می‌تواند در پروسه بررسی فنی خودرو کمک کند.

کارشناسان کارنامه خودروی مورد معامله را در یک ساعت به طور کامل بررسی کرده و گزارشی از آن تهیه می‌کنند که شامل بررسی ۴۳۵ آیتم خودرو می‌شود. گزارش ارائه شده توسط کارنامه، گزارشی جامع از وضعیت سلامت خودرو است که شامل ۷ بخش مجزا از جمله بدنه، لاستیک‌ها، فضای داخلی و تجهیزات، موتور و انتقال قدرت، تعلیق، فرمان، ترمز، آپشن‌ها و اسناد و مدارک است.

راهنمایی خریداران و فروشندگان

کمکی که کارنامه به خریداران می‌کند این است که خریدار وقت کمتری صرف پیدا کردن خودرو مورد علاقه‌ خود کرده و از طرفی با استفاده از گزارشی که کارشناسان کارنامه از خودرو ارائه می‌کنند، می‌تواند با اطمینان خودروی مدنظرش را خریداری کند.

از طرفی هم فروشندگان با استفاده از خدمات کارنامه از پاسخگویی مکرر به خریدارانی که صرفا می‌خواهند اطلاعات بیشتری از خودروی مورد معامله کسب کنند نجات پیدا کنند چرا که اطلاعات فنی و ظاهری خودرو در گزارش کارنامه ذکر می‌شود. از طرفی هم کارنامه می‌تواند قیمت‌گذاری درست و واقع‌بینانه‌تری که منجر به پیدا کردن مشتری هدف شود، تعیین کند.

دسترسی به خدمات کارنامه

یکی از قابلیت‌های کارنامه، امکان ارتباط و استفاده از خدمات این پلتفرم به شکلی آسان است. کاربران می‌توانند هم به صورت آنلاین و هم تلفنی درخواست کارشناسی خودرو در محل داده و بعد از هماهنگی‌های لازم و طی نیم ساعت کارشناس در محل حضور پیدا کند.

کارشناسان کارنامه

کارشناسان کارنامه از بین افراد با تجربه برگزیده شده‌اند و در «آکادمی کارنامه» زیر نظر اساتید حوزه خودرو آموزش دیده‌اند. پس از این مراحل، کارشناسان کارنامه دوره‌ای تخصصی را برای کسب دانش خودروهای پیشرفته در دانشگاه صنعتی شریف سپری می‌کنند و پس از موفقیت در این دوره، وارد دوره آزمایشی کارهای عملی، پیش از ارائه خدمات به مشتریان می‌شوند.

برند کارنامه گزارش خود را ضمانت می‌کند و در صورت بروز خطای،‌ خسارت مشتری را تا سقف ۱۰ میلیون تومان جبران خواهد کرد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا