آمازونویروس کرونا

آمازون خطاب به کارمندانی که به کرونا مبتلا شده‌اند؛ نگران حقوق خود نباشید

شرکت آمازون اعلام کرده که بدلیل شیوع ویروس کرونا، برای آن دسته از کارمندان بخش انبارها و دیگر قسمت های این مجموعه که نتوانستند در محل کار به صورت فیزیکی حضور یابند، سخت‌گیری نخواهد کرد.

این شرکت روز یکشنبه در پیامی به تمامی کارمندان خود اعلام کرد که حقوق آن ها در روزهای ماه مارس که حتی در مجموعه حضور نداشته‌اند، پرداخت خواهد شد. آمازون این تصمیم را به این دلیل اتخاذ تا کارمندان این شرکت هیچ نگرانی را بابت استراحت در منزل بدلیل بیماری کرونا به خود راه ندهند.

این قانون شامل حال همه کارمندان بخش هایی اداری، فروشگاه، تحویل کالا، مرتب‌سازی کالا و غیره که می بایست در مجموعه آمازون حضور فیزیکی داشته باشند، خواهد شد. با این حال، آمازون از سیستم خاصی برای تشخیص درستی ادعای کارکنان خود مبنی بر مریض بودن در روزهای عدم حضور استفاده خواهد کرد.

سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای عنوان کرد: ما به همکاری نزدیک خود با متخصصان عرصه پزشکی ادامه می دهیم تا از ای طریق بتوانیم اقدامات پیشگیرانه و محتاطانه را برای کارمندان و همچنین شرکای خود که در بخش تحویل و انتقال کالاها با ما همکاری دارند، اتخاذ کنیم.

سخنگوی آمازون همچنین اعلام کرد میزان پاکسازی و ضدعفونی کردن بخش های مختلف خود را تشدید کرده و از کارمندن خود خواسته با سفرهای غیرضروری خود را لغو کنند. همچنین از روش های ارتباطی ویدیویی برای مصاحبه های شغلی استفاده می کند و از تمامی کارمندان خود می خواهد تا به طور مداوم از تمیزکننده ها و صابون ها برای شستشوی دست های خود استفاده کنند.

این شرکت در طی هفته های اخیر، اقدامات متعددی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محل کار در دستور کار قرار داده است. این تدابیر در حالی اتخاد شد که اخیرا تست کرونای یکی از کارمندان این شرکت در سیاتل آمریکا مثبت اعلام شد.

برخلاف بسیاری از شرکت ها، کارمندان بخش هایی همچون بسته‌بندی، انبارها و تحویل کالای آمازون نمی توانند کارهای خود به صورت دورکاری و از خانه انجام دهند. از این رو، راهی جز تشدید اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع این بیماری در میان کارمندان خود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا