تکنولوژیویروس کرونا

رویداد SXSW، جدیدترین قربانی ویروس کرونا

رویداد SXSW که در محفلی برای گردهمایی فعالان عرصه فناوری، فیلم و موسیقی به شمار می‌رود، به دلیل نگرانی‌ها از شیوع کررونا برگزار نخواهد شد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که تنها یک هفته به زمان برگزاری این رویداد فاصله داشتیم. مراسمی‌که قدمتی 34 ساله دارد و برای اولین بار در تاریخ خود، لغو شده است. طبق برنامه‌ریزی‌ها صورت‌گرفته، قرار بود که SXSW بین روزهای سیزدهم تا بیست و دوم ماه مارس در شهر آستین ایالت تگزاس از شرکت‌کنندگان میزبانی کند.

اما ساعاتی پیش، استیو آدلر، شهردار آستین اعلام کرد که به علت انصراف بسیاری از شرکت‌ها و همچنین پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این رویداد امسال برگزار نخواهد شد. این تصمیم می‌تواند ضربه بزرگی به اقتصاد این شهر وارد آورد و چند صد میلیون دلار از آستین دور کند. طبق گزارش‌ها، رویداد SXSW در سال گذشته چیزی حدود 355.9 میلیون دلار برای این شهر درآمدزایی داشت.

شرکت برگزارکننده SXSW در این رابطه اعلام کرد که تصمیم مذکور از سوی شهردار آستین اتخاذ شده و این شرکت هیچ نقشی در آن نداشته است. البته این احتمال نیز وجود دارد که رویداد مذکور در اواخر سال جاری میلادی برگزار شود و یا در صورت فراهم شدن مقدمات لازم، حضور شرکت‌ها در رویداد به صورت دیجیتالی و به صورت مجازی اتفاق بیفتد.

در طی روزهای اخیر حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص برگزاری این رویداد مطرح بود چرا که اخیرا گسترش ویروس کرونا در امریکا نگرانی‌هایی زیادی را بوجود آورده بود و طبق آخرین گزارش‌ها، دست کم 11 نفر در واشنگتن جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین، در طی یک نظرسنجی آنلاین، حدود 55 هزار شرکت‌کننده خواستار لغو رویداد SXSW بودند. البته پیش از این نیز بسیاری از بزرگان این عرصه همانند توییتر، آمازون، اپل و نت‌فلیکس از عدم شرک در این رویداد خبر داده بودند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا