تکنولوژیویروس کرونا

بیل گیتس به دنبال تولید کیت خانگی تست کرونا

بیل گیتس که سابقه زیادی در حمایت از طرح‌های پزشکی در مبارزه با بیماری‌های ویروسی دارد حالا می‌خواهد در مبارزه با ویروس کرونا هم دست به کار شود.

گیتس پروژه‌ای را برای بنیاد گیتس تعریف کرده که بر اساس آن به زودی کیت‌های آزمایش خانگی COVID-19 تولید شود.

این پروژه بر اساس نمونه‌برداری از بینی است و افرادی که آن را در خانه انجام می‌دهند باید طی دو روز آن را به مراکز بهداشتی ارسال کنند سپس تست کسانی که به ویروس کرونا مبتلا باشند به خودشان اعلام می‌شود.

سپس از کسانی که دارای ویروس کرونا باشند خواسته می‌شود که به صورت آنلاین به برخی پرسشها پاسخ دهند و توصیه‌هایی در مورد موضوعات بهداشتی، روش درمان  و قرنطینه به آنها داده می‌شود.

مسوولان بنیاد بین و ملیندا گیتس معتقدند که هنوز کار زیادی درباره اپیدمی انجام داد ولی این یکی از اقداماتی است که میتواند به کنترل بهتر کروناویروس کمک کند.

در حال حاضر جدول زمانی مشخصی برای اجرای این پروژه وجود ندارد چراکه بنیاد خیریه بیل گیتس به دنبال تولید و نهایی کردن نرم‌افزار پشتیبان و پرسشنامه درخواست کنندگان این تست‌ها است. با این حال این بنیاد انتظار دارد که هر روز حدود ۴۰۰ تست انجام شود.

در حال حاضر این پروژه برای شهر سیاتل در نظر گرفته شده است.

بنیاد گیتس تنها گروهی نیست که روی تست خانگی ویروس کرونا کار می‌کند. جاناتان روزنبرگ کارآفرین مشهور سریالی که در زمینه سلامت فعال است در توییتر اعلام کرد که در حال مذاکره با کارخانه‌های تولید کننده کیت‌ تست کرونا برای عرضه آنها به بازار است.

در حال حاضر سیاتل یکی از شهرهایی است که ویروس کرونا در آن در حال شیوع است. این ایالت تاکنون ۷۱ مبتلا و ۱۵ مرگ ناشی از این ویروس را به طور رسمی اعلام کرده ولی متخصصان تخمین می‌زنند حدود ۶۰۰ مورد ابتلا در این شهر وجود دارد.

پروژه تست از خانه یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه واشنگتن است که از دو سال قبل با هدف جلوگیری از شیوع آنفولانزا شروع شده است.

بر اساس نقل قولها بنیاد گیتس خود ۲۰ میلیون دلار به این پروژه اختصاص داه است و حالا قرار است این بنیاد ۵ میلیون دلار هم برای مبارزه با این ویروس به مقامات بهداشتی محلی کمک کند.

 

منبع
تکرانچ

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خدا رحم کنه این بابا حالا حالا ها می خواد از این پول دربیاره
    تازه از کیت شروع کرده و نه دارو
    با ویندوزش کل دنیا رو تیغید حالا فهمیده پول کجاس
    اسم بنیادش خیریه است تا مالیات نده
    یعنی کیتا رو میاد رایگان بده ؟ عمرا
    می خواد همه اونایی که بدون کپی رایت ویندوزش و استفاده کردن تنبیه کنه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا