ایرانویروس کرونا

۱۹۴ فوتی و ۶۵۶۶ مبتلا ؛ آخرین آمار از ویروس کرونا در ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۶۵۶۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۹۴ مورد رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه در کشور تاکنون ۲۱۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره تعداد کل بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها گفت: تهران ۱۸۰۵ نفر، قم ۶۸۵ نفر، گیلان ۴۹۶ نفر، اصفهان ۵۶۴ نفر، البرز ۳۰۷ نفر، مازندران ۶۲۰ نفر، مرکزی ۳۳۵ نفر، قزوین ۲۰۷ نفر، سمنان ۱۷۵ نفر، گلستان ۱۷۵ نفر، خراسان رضوی ۱۵۴ نفر، فارس ۱۰۴ نفر، لرستان ۱۴۴ نفر، آذربایجان شرقی ۱۰۷ نفر، خوزستان ۶۹ نفر، یزد ۸۷ نفر، زنجان ۵۳ نفر، کردستان ۶۳ نفر، اردبیل ۵۰ نفر، کرمانشاه ۳۳ نفر، کرمان ۴۱ نفر، همدان ۶۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، هرمزگان ۳۵ نفر، خراسان جنوبی ۴۴ نفر، خراسان شمالی ۲۴ نفر، چهارمحال و بختیاری ۲۱ نفر، ایلام ۱۵ نفر، آذربایجان غربی ۴۰ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۹ نفر و بوشهر ۱۰ نفر از ابتدا تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی بیان کرد: بهداشت فردی، شست‌وشوی دست‌ها و پرهیز از بوسیدن و دست دادن را همه افراد در نظر داشته باشند. کسانی که علائم شبه آنفلوآنزا دارند از سر کار رفتن خودداری کرده و در منزل استراحت کنند. برای افراد عادی توصیه نمی‌کنیم که از ماسک استفاده کنند. همچنان مجالس و تجمعات شادی و عزاداری نباید برگزار شود. مطمئن باشید که کانون شیوع بیماری، تجمعات ساده‌ای است که در این شرایط حضور در این محافل نهی شده است. از مردم می‌خواهیم که حتی اگر مراسمی در جایی برگزار می‌شود هم به نیروهای انتظامی و ستادهای کرونا در استان‌ها اطلاع داده شود تا از برگزاری آن جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا