گجتگوناگونموبایل

ساخت یک موبایل متفاوت با شماره گیر چرخشی

تنفر از گوشی‌های هوشمنده، انگیزه ساخت این گوشی متفاوت

همه، طرفدار گوشی‌های هوشمند مدرن نیستند و هنوز استفاده از موبایل هایی را ترجیح می‌دهند که مانند دوران قدیم، شماره گیر چرخشی دارند. یک مهندس قدیمی هوا فضا که از گجت‌های امروزی تنفر زیادی داشت، تلاش کرد تا خودش یک گوشی تلفیقی از مدل‌های قدیمی و تکنولوژی‌های جدید بسازد.

Justine Haupt، یک مهدنس هوا فضا در لابراتوار ملی بروک هون در نیویورک است. خانم جاستین بیش از سه سال زمان گذاشته تا دستگاه موبایلی بسازد که مجهز به شماره گیر چرخشی باشد. تنفر خانم جاستین از گوشی‌های هوشمند و اس‌ام اس، باعث شد که وی ایده ساخت چنین دستگاهی را عملی کند.

وی می‌گوید:« من خودم در دنیای تکنولوژی فعالیت دارم اما به فرهنگ جدیدی که در پیرامون گوشی‌های هوشمند ایجاد شده علاقه‌ای ندارم. من از خانه‌ای خوشم نمی‌آید که در آن همه چیز به هم متصل است. دوست ندارم آنقدر در دسترس باشم که هر کسی بتواند مدام به من زنگ بزند. اتصال بی نهایت به دنیای اینترنت نیز برایم بی معنیست.من هرگز اس‌ام‌اس یا پیغام برای کسی نفرستاده‌ام. این تلفن را نیز به همین دلیل طراحی کرده‌ام تا آن را بالا بگیرم به بقیه بگویم: نه من بلد نیستم پیغام ارسال کنم.»

خانم جاستین، یک شماره گیر چرخشی سنتی کوچک را از روی یک تلفن قدیمی جدا کرده و روی یک گوشی موبایل تعیبیه کرده است. در ادامه، یک برد تقویت کننده رادیویی موبایل نیز از شرکت Adafruit خرید و در ساخت گوشی جدید خود از آن استفاده کرد.

جاستین یک برد(صفحه) تقویت کننده رادیویی موبایل نیز از شرکت Adafruit خرید و در ساخت گوشی جدید خود از آن استفاده کرد.

مرحله بعد،جاسازی تمام قطعات داخل یک قاب است که به صورت سه بعدی چاپ شده و برای تماس با شوهر و مادر جاستین، دگمه‌های شماره گیری سریع دارد:

«اگر بخواهم با همسرم تماس بگیرم، این کار را تنها با فشار یک دگمه انجام می‌دهم. تماس با بقیه مخاطبانم نیز روی گوشی جدید، سریعتر از موبایل قدیمی‌ام انجام می‌گیرد. در موارد معدودی اگر بخواهم شماره جدیدی بگیرم، از شماره گیر چرخشی گوشی استفاده می‌کنم که اتفاقا خیلی هم با حال و نوستالژیک است.»

این گوشی یک سیم کارت اپراتور AT&T دارد. به علاوه، جاستین یک صفحه نمایش جوهر الکتریک نیز به دستگاه اضافه کرده که می‌تواند از طریق آن، پیغام‌ها یا شماره تماس‌های از دست رفته را ببیند.

صفحه مجهز به جوهر الکتریک، مشابه صفحه دستگاهی همچون کتابخوان کیندل است، صفحه‌ای که نه نور زیادی دارد و نه انرژی زیادی مصرف می‌کند.

جاستین یک صفحه نمایش جوهر الکتریک-E-INK- به روی گوشی متفاوت خود تعبیه کرده است.

گوشی متفاوت جاستین، 10.16 سانتی متر طول، 7.62 سانتی متر عرض و قطر آن نیز حدود 2.54 سانتی متر است. با چنین ابعادی، باتری این گوشی می‌تواند در یک بار شارژ، بین 24 تا 30 ساعت دوام بیاورد. خلاقیت جاستین باعث شده تا وی، کیت‌های ساخت این گوشی را نیز به قیمت 170 دلار برای افراد علاقه مند عرضه کند. جاستین ادعا می‌کند که تلاش دارد تا کیت‌های کامل تری عرضه کند تا همه قطعات این مدل جالب گوشی موبایل را شامل شود.

دستگاه نامتعارف جاستین، اولین گوشی موبایلی نیست که شماره گیر چرخشی دارد. برخی از اولین نمونه‌های موبایل، مانند MK900 IMTS( عکس زیر) و برخی از موبایل‌های داخل خودروهای قدیمی، از این شماره گیرها استفاده می‌کرده‌اند.

منبع: اپل نیوز 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا