موبایل

گوشی اوپو فایند ایکس2 پرو مجهز به نمایشگر 120 هرتزی معرفی شد

اگرچه این روزها تمامی‌نگاه‌ها متوجه ویروس کروناست اما این مانع از آن نشد تا شرکت اوپو، رونمایی از آخرین دستاوردهای مهندسان خود را به زمان دیگری موکول کند. اوپو ساعاتی پیش، گوشی هوشمندی جدید تحت عنوان فایند ایکس2 پرورا به خانواده اسمارت‌فون‌های خود اضافه کرد.

محصولی در قامت یک پرچمدار که از طراحی زیبا، مشخصات فنی قوی و قابلیت‌هایی متنوع بهره می‌برد و می‌تواند به عنوان رقیبی جدید برای گوشی‌های ساخت سامسونگ و هواوی وارد بازار رقابت شود. این گوشی در دو مدل عرضه می‌شود که مدل نخست از طراحی سرامیکی مشکی و دیگر از پوششی چرمی‌به رنگ نارنجی-طلایی بهره می‌برد.

نمایشگر فایند ایکس2 پرو جزو نقاط قوت آن محسوب می‌شود. اوپو در این گوشی از صفحه نمایش 6.7 اینچی اولد با رزولوشن 3168 در 1440 و مجهز به لبه‌های منحنی استفاده کرده است نرخ رفرش این نمایشگر برابر با 120 هرتز عنوان شده است.

در زیر این نمایشگر از حسگر اثر انگشت استفاده و در قسمت بالایی نیز حفره‌ای ویژه دوربین سلفی تعبیه شده است. اوپو برای این نمایشگر یک چیپ اختصاصی به منظور پردازش تصاویر در نظر گفته که تحت عنوان O1 Ultra Vision Engine ایفای نقش می‌کند.

این تراشه قادر است ویدیوها را تا 60 و 120 فریم بر ثانیه اجرا و یا آن را به HDR تبدیل کند. این امکان برای کاربران فراهم شده تا این قابلیت را فعال و یا غیرفعال کنند. در قسمت پشتی بدنه شاهد بکارگیری دوربین سه گونه هستیم که از یک سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 که در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی پرچمدار بکار رفته، بهره می‌برد.

اوپو فایند ایکس2 پرو

سنسور دوم از نوع تله‌فوتوی پریسکوپ و مجهز به رزولوشن 13 مگاپیکسلی است. این سنسور می‌تواند تا زوم 10 برابری هیبریدی و 60 برابری دیجیتالی را ارائه دهد. و بالاخره سنسور سوم از رزولوشن 12 مگاپیکسلی و از نوع اولتراواید بهره می‌برد و از دامنه دید 120 درجه‌ای برخوردار است. در قسمت جلویی و برای علاقمندان به عکس‌های سلفی نیز یک دوربین 32 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 865، پشتیبانی از فناوری 5G، حافظه رم 12 گیگابایتی، فضای داخلی 512 گیگابایتی و بلندگوهای استریو اشاره کرد. این گوشی مبتنی بر اندروید 10 و رابط کاربری ColorOS کار می‌کند.  باتری این گوشی به لطف برخورداری از فناوری شارژ سریع SuperVOOC 2.0 می‌تواند ظرف مدت مان 38 دقیقه، میزان شارژ را از صفر به صد درصد برساند. ظرفت باتری این گوشی برابر با 4260 میلی آمپر عنوان شده است.

اوپو فایند ایکس2 پرو

البته در کنار این گوشی از مدل دیگری به نام فایند ایکس2 نیزرونمایی شده که بسیاری از مشخصات در این دو مدل، یکسان است و عمده تفاوت‌ها در دوربین آن‌ها هفته است. به طوری که لنز تله فوتو از عملکردی ضعیف‌تر و از این لنز اولتراواید متفاوت با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و نسبت ابعاد 16:9 استفاده شده است. همچنین ظرفیت باتری این گوشی نیز برابر با 4200 میلی آمپر عنوان شده است.

اوپو فایند ایکس2 پرو با قیمت 1199 یورو و مدل فایند ایکس2 نیز با قیمت 999 یورو به بازار عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا