ایرانویروس کرونا

تمهیدات همکاران سیستم برای محافظت از کارکنان و مشتریان در برابر کرونا

برخی از محصولات شرکت نیز به شکل رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند

با گسترش روزافزون ویروس کرونا در کشور، بسیاری از کسب و کارها روش دورکاری را پیش گرفتند تا از این طریق از ابتلای پرسنل خود تا حد ممکن جلوگیری کنند. اما در این شرایط برخی شرکت‌ها علاوه بر دورکاری تمهیداتی را در نظر گرفته‌اند تا علاوه بر حفظ سلامت پرسنل خود و ارائه خدمات بدون وقفه به مشتریان، بتوانند از گسترش هرچه بیشتر این ویروس در بین دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها جلوگیری کنند.

شرکت همکاران سیستم، یکی از این مجموعه‌ها است که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا ، تصمیم گرفت حجم زیادی از پرسنل خود را دورکار کند. در کنار این اقدام، همکاران سیستم در راستای مسئولیت اجتماعی که دارد، برخی از محصولات خود را به شکل رایگان در اختیار مشتریانش قرار داده تا بتواند سهم بیشتری در کمک به پیشگیری از این ویروس در کشورمان داشته باشد و از طرفی به ادامه فعالیت کسب‌و‌کارهای مختلف در شرایط فعلی کمک مضاعف کرده باشد.

حفظ کسب و کارهای مشتریان، اولویت همکاران سیستم است

اویس سراج، مدیر واحد مدیریت محصول همکاران سیستم در گفت‌و‌گو با آی‌تی‌ایران از مسئولیت اجتماعی این شرکت در شرایط فعلی می‌گوید و معتقد است از آنجایی که مشتریان همکاران سیستم از صنایع مختلف هستند و برخی از این صنایع، تامین کننده مایحتاج اساسی جامعه هستند، لازم است سرویس‌هایی که به سازمان‌ها ارائه می‌شوند بی کم و کاست باشند.

سراج اضافه کرد: « ما اعتقاد داریم که بایددر این شرایط، مراقبت از کسب‌و‌کار مشتریانمان را در اولویت قرار دهیم. از این رو تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم که سرویس‌دهی به مشتریان با ضریب اطمینان بالاتری انجام شده و از پیشبرد درست آن‌ها مراقبت شود.»

دسترسی پایدار مشتریان به محصولات همکاران سیستم از هر مکان

مدیر واحد مدیریت محصول همکاران سیستم گفت: «بخش قابل توجهی از محصولات همکاران سیستم به شکلی طراحی شده‌اند که  حضور فیزیکی کاربران عملیاتی و مدیران سیستم‌ها را کاهش می‌دهند. از جمله این محصولات می توان به راهکاران ابری اشاره کرد. این محصول بیش از ۲ سال است که به بازار عرضه شده و مشتریان متعددی دارد. با استفاده از راهکاران ابری که با فناوری رایانش ابری عرضه می‌شود، کاربران این امکان را دارند که در هر زمان و از هر مکان به سیستم هایشان دسترسی داشته باشند که همین مسئله می تواند به کاهش حضور فیزیکی افراد در محیط‌های جمعی کمک کند. در شرایط فعلی این سرویس به شکل پایدار در حال عرضه است.»

عرضه رایگان اپلیکیشن های موبایلی

سراج در خصوص اپلیکیشن‌های موبایلی که این شرکت به شکل رایگان در اختیار مشتریان خود قرار داده است، گفت: «یکی از این اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن «فرسان» است. فرسان به معنی فرایند سفارش‌دهی آسان است. رسالت این اپلیکیشن کمک به فرآیند سفارش‌گذاری کالا میان فروشگاه ها و تامین کنندگان یا شرکت‌های پخشی است. اساسا این اپلیکیشن کاهش مراجعات را به دنبال دارد و رفت و آمدهای فرایند سفارش‌گیری را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. ما نیز به دنبال توسعه استفاده از این اپلیکیشن، تصمیم گرفتیم تا دو ماه آینده آن را به شکل رایگان به بازار عرضه کنیم.»

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های موبایلی که در این شرایط می‌تواند به کاهش حضور فیزیکی افراد کمک کند، اپلیکیشن موبایل «اتوماسیون همراه» است. با استفاده از این اپلیکیشن امکان مدیریت نامه‌ها و تاییدیه‌های مرتبط با آن ها از هر مکان و به‌وسیله‌ی تلفن همراه مقدور خواهد بود. در شرایط فعلی، تصمیم گرفتیم تا پایان سال بسته پایه این اپلیکیشن موبایل را نیز به شکل رایگان در اختیار مشتریان قرار دهیم.»

سیستم ثبت ورود و خروج بدون نیاز به لمس دستگاه

نمهیدات همکاران سیستم در برابر کرونا

مدیر واحد مدیریت محصول شرکت همکاران سیستم در صحبت‌های خود به شرکت‌هایی اشاره داشت که بخشی از پرسنل آنها لازم است در شرایط فعلی در محیط شرکت حضور داشته باشند. با توجه به فیدبک مشتریان، ثبت ورود و خروج پرسنل با لمس دستگاه اثر انگشت، می‌تواند یکی از راه‌های انتقال بیماری باشد.

سراج برای حل این مشکل به سیستم هوشمند ثبت ورود و خروج جدید همکاران سیستم اشاره کرد و گفت: « شرکت پایوند که از شرکت‌های تخصصی زیرمجموعه همکاران سیستم است، دستگاهی به نام «پایوفای» را به بازار ارائه کرده که با استفاده از اتصال بلوتوث قادر است ثبت ورود و خروج را از طریق اپلیکیشن موبایل پرسنل انجام دهد. در این روش افراد می‌توانند ورود و خروج خود را از فاصله حداکثر یک متری دستگاه ثبت کنند و این راهکار می تواند جایگزین اثر انگشت در ثبت تردد باشد.»

بخشی از پرسنل همکاران سیستم دورکار هستند

به گفته سراج بخشی از نیروهای همکاران سیستم به جز عده‌ای که می بایست سرویس‌های زیرساختی و فعالیت‌های کسب‌و‌کاری مشخصی را پایش کنند، دورکاری می کنند.

وی اضافه کرد: «با زیرساختی که فراهم شده و ابزارهایی که در اختیار پرسنل قرار داده شده بخشی از نیروهای همکاران سیستم دورکار شدند بطوریکه قسمت هایی از عملیات تولید و همچنین خدمت رسانی به مشتریان نیز از طریق دورکاری صورت می پذیرد.»

تمهیدات همکاران سیستم در برابر کرونا

ارائه خدمات و آموزش‌های از راه دور با استفاده از ابزارهای متنوع

رمضان یحیایی مدیر پشتیبانی همکاران سیستم نیز در صحبت‌های خود به ابزارها و امکانات همکاران سیستم برای ارائه راهکارهای آنلاین و از راه دور به مشتریان اشاره کرد. مدیر پشتیبانی همکاران سیستم تصریح کرد: «ما در حال حاضر تعداد زیادی از بچه ها را دورکار کردیم و از طریق زیرساختی که در اختیار داریم امکان ارائه سرویس از هر نقطه‌‌ای وجود دارد و تعداد زیادی از کارشناسان پشتیبانی از منزل به مشتریان سرویس می‌دهند.»

یحیایی افزود: «در بخش پشتیبانی ما استاندارد ITIL را داریم که یک استاندارد جهانی است و از این طریق موضوع خدمات پشتیبانی را برای مشتریان پیش می‌بریم. در کنار این استاندارد، پرتال مشتریان هم وجود دارد که در این پرتال افراد می‌توانند اطلاعات خود را مشاهده کرده و با استفاده از کد مخصوصی که دارند از وضعیت سرویس‌هایی که از ما گرفته‌اند مطلع شوند»

به گفته یحیایی در شرایط فعلی، ارائه این سرویس‌ها باعث شده خللی در خدمات رسانی به مشتریان پیش نیاید.

پیشبرد خدمات استقرار محصول ؛ دشوار اما شدنی

یحیایی در خصوص خدمات استقرار محصول که مستلزم حضور در سازمان‌ مشتریان است، می‌‌گوید که این بحث از آنجایی که دارای ابعاد آموزشی است کمی متفاوت است.

مدیر پشتیبانی همکاران سیستم اضافه کرد: «یک سری آموزش‌های الکترونیکی داریم که مشتری از هر نقطه و در هر زمانی می‌تواند آنها را مشاهده کند و روش استفاده از سیستم را یاد بگیرد. البته بخش استقرار محصول، قابلیت پیشبرد و حل مسائل پیش آمده از راه دور را دارد اما باید این را در نظر داشت که خدمات استقرار یک فرآیند است که در طول زمان باید سیستم عملیاتی شود و کار درلحظه نیست. در مجموع آموزش‌های الکترونیکی داخل سیستم و همین‌طور راهنمایی‌های کارشناسان استقرار از راه دور می‌توانند در شرایط فعلی به مشتریان کمک کنند.»

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا