اپلویروس کرونا

تعطیلی فروشگاه‌های اپل در ایتالیا در پی شیوع کرونا  

شرکت اپل اخیرا اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌ها در خصوص شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، یکی از فروشگاه‌های خود در استان برگامو را به طور موقت تعطیل خواهد کرد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که اخیرا دولت ایتالیا به تمامی‌فروشگاه‌های بزرگ و متوسط و همچنین مراکز خرید در استان‌های برگامو، لودی، پیاچنزا و کرمونا دستور داد تا فعالیت خود را از هفتم و هشتم ماه جاری میلادی به طور موقت و به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس متوقف کنند.

اپل در 29 فوریه و یکم ماه مارس نیز سه فروشگاه دیگر خود را در این کشور تعطیل کرده بود. به نظر می‌رسد که توقف فعالیت این سه فروشگاه نیز در پی اعمال فشار از سوی دولت ایتالیا بوده است. اگرچه وضعیت در ایتالیا به وخامت اوضاع در چین نیست، اما اتخاذ این تصمیم مبنی بر تعطیلی فروشگاه‌ها می‌تواند نشانه‌ای برای اقدامات جدی‌تری در آینده باشد.

ایتالیا جزو کشور‌هاییست که بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را دارد و طبق گزارش‌های اخیر، 79 نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا یا همان کووید-19 در جهان از 92 هزار نفر فراتر رفته و بیش از 3110 نفر را نیز از پای درآورده است.

گفتنی است شرکت اپل با ارسال پیامی‌به کارمندان خود نسبت به سفر به ایتالیا و کره جنوبی هشدار داد. پیش از این نیز این شرکت، محدودیت‌هایی را برای سفر به و از چین برای کارمندان خود اعلام کرده بود.

این تعطیلی‌ها برای اپل تازگی ندارد چرا که این شرکت در ماه فوریه، تمامی‌فروشگاه‌های خود در چین را تعطیل کرد که البته بعد از گذشت چند هفته، چند فروشگاه این شرکت فعالیت خود را با صورت محدود از سر گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا