ویروس کرونا

کمک 9.8 میلیارد دلاری دولت کره جنوبی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

دولت کره جنوبی که این روزها در جنگ مستقیم با ویروس کرونا قرار دارد گفته است که 11.7 تریلیون ون کره ( معادل 9.8 میلیارد دلار ) بودجه اضافه برای کمک به کسب و کارهایی که بابت کرونا آسیب دیده‌اند، در نظر گرفته است.

کره جنوبی دومین کشور جهان از نظر تعداد آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس است.

این اقدام کره جنوبی تنها ساعاتی پس از اقدام بانک مرکزی آمریکا در کاهش نرخ بهره تا نیم درصد اعلام شد اقدامی در این سطح و بدون اطلاع از سال 2008 به این سو بی سابقه بوده است. در همین حال مدیران مالی هفت کشور صنعتی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که از اقتصادشان در برابر این ویروس محافظت می‌کنند.

در همین حال بانک کره جنوبی نیز امروز چهارشنبه جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد که نتایج آن اعلام نشده است.به جز این ایتالیا دیگر کشوری که به شکل وسیع با موضوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم‌ می‌کند نیز 4 میلیارد دلار برای اقدامات اضطراری اختصاص داده است. هنگ کنگ  در این میان بودجه‌ای را برای پرداخت به شهروندان خود در نظر گرفته است.

لاین‌های خالی از مسافر در فرودگاه Incheon  سئول
لاین‌های خالی از مسافر در فرودگاه Incheon  سئول

بانک کره جنوبی به جای کاهش نرخ بهره رویکرد هدفمندتری را اتخاذ کرده و آن پرداخت وام‌های کم بهره به شرکتهای تحت تاثیر قرار گرفته از ویروس کرونا است.

تا پیش از شیوع ویروس اقتصاد کره جنوبی نشانه‌هایی از بهبود را نشان میدهد اما به نظر می‌رسد با شرایط فعلی بهبود در این اقتصاد به تاخیر افتاده است.

منبع
bloomberg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا