خودروخودرو الکتریکی

ون الکتریکی جدید فورد رونمایی شد

بعد از مجهز شدن خودروهای F-150 و موستانگ به پیشرانه‌ها‌ی الکتریکی، اکنون نوبت به محصول دیگری از فورد تحت عنوان Ford Transit رسیده تا موتوری الکتریکی را در دل خود جای دهد.

این ون باری قرار است در سال 2022 به بازار عرضه شود. شرکت فورد بخش زیادی از درآمدهای خود را از طریق فروش انواع ون بدست می‌آورد و طبق آخرین گزارش‌ها‌، میزان فروش ون و کامیون‌ها‌ی این شرکت نسبت به سال 2015 رشدی 33 درصدی را تجربه کرده است.

حال این شرکت قصد دارد تا محصولات پرفروش خود را به پیشرانه‌ها‌ی الکتریکی مجهز و در اختیار خریداران قرار دهد که ون‌ها‌ی باری نیز جزو این محصولات به شمار می‌روند. فورد در این رابطه گفت: ما به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه تولید ون، قصد داریم تا به سمت الکتریکی کردن محصولات خود را حرکت کنیم.

فورد در خصوص مدل الکتریکی ترانزیت اعلام کرد که این ون باری بسیار هوشمند و مجهز به قابلیت‌ها‌ی ارتباطی طراحی شده و قادر است خدماتی مبتنی بر فضای ابری را ارائه دهد. همچنین در این محصول، از مودم FordPass Connect به همراه‌ها‌ت‌اسپات LTE WiFi استفاده شده که می‌تواند به 10 دستگاه متصل شود.

از طرفی دیگر، ون الکتریکی جدید فورد به فناوری‌ها‌ی جدید کمکی برای راننده مجهز خواهد بود که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به جلوگیری از برخورد با مانع جلویی از طریق ترمز خودکار، شناسایی عابرین پیاده، سیستم حرکتی بین خطوط و مواردی از این دست اشاره کرد.  هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه این ون باری الکتریکی اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا