تکنولوژیموبایل

اکسپریا X1 II رونمایی شد؛ اولین گوشی 5G سونی

تقریبا یک سال پس از رونمایی گوشی اکسپریا 1، سونی با معرفی نسل جدیدی از این گوشی تحت عنوان اکسپریا X1 II که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند، به بازار گوشی‌های هوشمند برگشت.

این گوشی قادر به پشتیبانی از شبکه‌های sub-6GHz است و از قابلیت‌های پیشرفته عکاسی، ورودی 3.5 میلیمتری هدفون و فناوری شارژ وایرلس بهره می‌برد. اگرچه در روزهایی که شاهد عرضه گوشی‌هایی مجهز به دوربین‌های 108 مگاپیکسلی هستیم، استفاده از دوربین سه‌گانه مجهز به سنسور 12 مگاپیکسلی، روی کاغذ چیزی برای گفتن ندارد.

اما سونی چنین با اعتماد کامل از قابلیت‌های این دوربین سخن گفت. هر سه سنسور از رزولوشن 12 مگاپیکسلی برخوردارند. سنسور نخست قادر به ثبت عکس با نرخ 20 فریم بر ثانیه در حالت عکاسی متوالی است که برای اولین بار در یک گوشی هوشمند مشاهده می‌شود.

سنسور دوم از نوع اولتراواید بوده قادر به محاسبه فوکوس خودکار تا نرخ 60 فریم بر ثانیه است. خوشبختانه فوکوس خودکار ردیابی چشم به دوربین این گوشی برگشته است و حتی قادر است تا این فرآیند را روی چشم‌های حیوانات نیز انجام دهد. به گفته سونی، فوکوس خودکار این گوشی تقریبا تا 70 درصد از فریم را پوشش می‌دهد.

سونی همچنین اپلیکیشن جدیدی به نام Photo Pro را معرفی کرده که به اپلیکیشن Cinema Pro اضافه خواهد شد. با این اپلیکیشن می‌توان تنظیمات و تغییرات بیشتری را روی تصاویر اعمال کرد.

در خصوص قابلیت‌های سخت‌افزاری دوربین اکسپریا X1 II نیز باید گفت که این گوشی سه سنسور اصلی، اولتراواید و تله‌فوتو بهره می‌برد و یک سنسور ToF نیز به قابلیت فوکوس خودکار کمک می‌کند. در قسمت جلویی نیز شاهد بکارگیری یک سنسور 8 مگاپیکسلی هستیم که یک دکمه اختصاصی نیز در قسمت کناری بدنه برای دوربین تعبیه شده است.

برای علاقمندان به فیلمبرداری موبایلی نیز باید گفت که اکسپریا X1 II قادر است در بهترین حالت، ویدیوهای 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ثبت کند. همچنین امکان ضبط ویدیوهای 2K با نرخ 120 فریم بر ثانیه نیز برای کاربران فراهم شده است. این دوربین به لطف برخورداری از فناوری فیلتر صداهای مزاحم، می‌تواند صداهای با کیفیت و وضوح بالایی را ثبت کند.

اکسپریا X1 II رونمایی شد؛ اولین گوشی 5G سونی

به گفته سونی، اکسپریا X1 II به عنوان اولین گوشی در جهان شناخته می‌شود که به قابلیت رمزگشایی صوتی 360 Reality Audio مجهز شده است. این فرمت جدید سال گذشته توسط سونی معرفی شده بود.

همانند مدل سال گذشته، اکسپریا X1 II از یک نمایشگر اولد 6.5 اینچی 4K HDR و نسبت ابعاد 21:9 بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 865، رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 256 گیگابایتی و باتری 4000 میلی‌آمپری اشاره کرد.

امکان استفاده از فناوری 5G این گوشی نیز به لطف برخورداری از مودم کوالکام X55 فراهم شده است. سنسور اثر انگشت اکسپریا X1 II در قسمت کناری بدنه تعبیه شده و دو اسپیکر نیز در قسمت جلویی پنل گوشی جای گرفته است.

سونی در کنار اکسپریا X1 II از گوشی دیگری تحت عنوان اکسپریا 10 II نیز پرده برداشت که از جمله ویژگی‌های مهم آن می‌توان به نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن 1080p و نسبت ابعاد 21:9، پردازنده اسنپدراگون 655، باتری 3600 میلی‌آمپری و دوربین دوگانه 8 مگاپیکسلی اشاره کرد.

اکسپریا X1 II رونمایی شد؛ اولین گوشی 5G سونی

سونی همچنین از محصول مرموز دیگری به نام اکسپریا پرو نیز رونمایی کرد که شباهت نسبتا زیادی به اکسپریا 1 II دارد. این دوربین از ورودی HDMI بهره می‌برد و کاربر می‌تواند آن را به یک دوربین وصل کند. اکسپریا پرو به حافظه داخلی 512 گیگابایتی و بدنه‌ای مقاوم‌تر مجهز خواهد بود. از آن جایی که از آنتن 4-way 5G mmWave در این گوشی استفاده شده، روی کاغذ می‌توان انتظار داشت که بتواند تا سرعتی معادل 5 گیگابیت بر ثانیه و یا حتی بیشتر را پشتیبانی کند.

اکسپریا X1 II رونمایی شد؛ اولین گوشی 5G سونی

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا