ویروس کرونا

جدیدترین آمار از ویروس کرونا در ایران ؛ 43 مبتلا و 8 فوتی

سخنگوی وزارت بهداشت دقایقی پیش در گفتگو با شبکه خبر تعداد مبتلایان کشور به ویروس کرونا را تا به امروز 43 نفر اعلام کرد که در مقایسه با روز گذشته 15 نفر افزایش داشته است. از این تعداد تا کنون 8 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته کیانوش جهانپور، از 15 مبتلای جدید به این ویروس، 7 نفر در قم، 4 نفر در تهران، 2 نفر در استان گیلان، 1 نفر استان مرکزی و 1 نفر در شهر تنکابن بوده‌اند. ضمنا از این جمع 15 نفره، 3 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ناقل چینی، منشاء کرونا در ایران

صبح امروز نیز وزیر بهداشت از شناسایی فرد ناقل کرونا به ایران خبر داد. دکتر سعید نمکی در این باره گفت: «طبق بررسی‌هایمان منبع ویروس را پیدا کردیم که از ناقلین چینی بوده است و موارد آن در حال مشخص شدن است. همچنین یکی از فوتی‌ها در قم بازرگانی بود که از طریق پروازهای غیرمستقیم سفرهایی به چین داشته است.»

تعطیلی دانشگاه ها تا آخر هفته جاری

علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت در توئیتر خود خبر داد: ‏تمامی دانشگاه‌های استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران، مرکزی، کردستان و کرمان تا آخر هفته تعطیل است.

تعطیلی دانشگاه ها تا آخر هفته جاری

تعطیلی یک هفته‌ای سینماهای کشور

به گفته غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، پیرو اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعطیلی سینماهای سراسر کشور، شورای صنفی نمایش فیلم، ضمن احترام به آحاد مردم هنردوست و به منظور توصیه‌های اکید بهداشتی بر ضرورت صیانت از سلامت جامعه تاکید می‌کند که سینماهای کشور تا پایان هفته تعطیل است.

برگزاری مسابقات ورزشی کشور بدون تماشاگر

ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش با صدور اطلاعیه‌ شماره سه اعلام کرد: تمام مسابقات کشور در لیگ‌های مختلف ادامه ولی بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

 این فدراسیون در اطلاعیه شماره ۳ تاکید کرده است که به اطلاع عموم جامعه ورزش کشور می رساند با توجه به شرایط جدید بهداشتی و هماهنگی های به عمل آمده با وزرات‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان، مسابقات بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا