اپل

آیا اپل واچ جدید مجهز به طراحی ماژولار عرضه می‌شود؟

یکی از مشکلاتی که در اکثر دستگاه‌های هوشمند وجود دارد این است که نمی‌تواند به همه سلیقه‌ها و نیازهای مختلف کاربران به طور کامل پاسخ دهند. به عبارتی دیگر، ممکن است یک محصول برای برخی از کاربران ایده‌ال باشد و برای برخی نیز فاقد امکانات مورد نظر.

اینجاست که اگر شرکت‌ها امکان اضافه کردن ویژگی و یا قابلیت مورد نظر کاربران را در دستگاه‌ها فراهم می‌کردند، می‌توانستند رضایت همه را جلب و فروش بیشتری را برای محصول خود به ارمغان آورند. در همین رابطه، اخیرا طرحی مفهومی‌از یک دستگاه ماژولار رویت شده که احتمالا اپل آن را برای نسل جدید ساعت هوشمند اپل واچ خود در نظر دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده از این پتنت، احتمالا اپل واچ‌های جدید به قطعات ماژولار قابل تعویض مجهز خواهند بود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ساعت و یا عملکرد آن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند.

در توضیحات این پتنت آمده است: این پیکربندی ماژولار به کاربر اجازه می‌دهد تا با کمک یک یا چند ماژول، قابلیت‌های جدیدی را که در راستای دیگر کارکردهای ساعت است، به آن اضافه کند. این ماژول‌ها به راحتی با یکدیگر قابل تعویض بوده و می‌توانند کاکردهای متفاوتی را به ارمغان آورند.

برای مثال، کاربرانی که بیشتر به تمرین‌های ورزشی علاقمندند، می‌توانند سنسورها و ماژول‌هایی را که ویژه تناسب اندام و ردیابی فعالیت‌های سلامتی طراحی شده‌اند روی ساعت خود نصب کنند. همچنین می‌تواند از ماژول‌های پزشکی همانند سنسور میزان گلوکوز خون نیز بهره برد.

تاکنون شرکت‌های مختلف به عرضه وسایل جانبی برای ساعت‌هایی همچون اپل واچ اقدام می‌کردند که البته هیچ یک از آن‌ها، عملکرد مطلوبی را ارائه نمی‌دادند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این طرح اپل، به مرحله اجرا و پیاده‌سازی خواهد رسید یا خیر.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا