علمیویروس کرونا

نام جدید ویروس کرونا اعلام شد :‌COVID-19

سازمان بهداشت جهانی نام جدیدی را برای ویروس کرونا انتخاب کرده است و این نام COVID-19 یا به فارسی کووید ۱۹ است.

دلیل این نامگذاری جدید به گفته این سازمان این است که نام این ویروس به مکان، حیوان یا جمعیت خاصی اشاره نداشته باشد و باعث برچسب زدن نشود.

نام جدید عدد ۱۹ را در خود دارد که اشاره به زمان کشف آن ( انتهای سال ۲۰۱۹ ) دارد.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی ، تودروس ادانانوم قبیسیوس ، خاطرنشان كرد: نام جدید به هیچ جمعیت، مكان یا حیوان خاصی اشاره نمی‌کند و این تغییر با هدف جلوگیری از برچسب زدن انجام شده است.

او در توییتر نوشت که بر اساس دستورالعمل‌های بین‌المللی سازمان بهداشت جهانی مجبور به انتخاب نامی است که به موقعیت جغرافیایی، حیوان ، فرد یا گروهی از مردم اطلاق نشود و همچنین نامی باشد که قابل تلفظ باشد.

تغییر نام ویروس کرونا به COVID-19 در حالی صورت گرفته که مقامات چینی گفته‌اند مرگ و میر ناشی از این ویروس همچنان در حال افزایش است.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ نفر جان خود را بر اثر این ویروس از دست داده‌اند و ۲۰۱۵ مورد ابتلای جدید به این ویروس گزارش شده است.

آمار جدید نشان میدهد تعداد کشته شدگان ویروس COVID-19 در چین را به حداقل ۱۱۱۱ نفر رسانده است. و تعداد کل موارد تایید شده به ۴۴۶۵۳ مورد رسید. بیشترین مرگ و میرهای تازه گزارش شده  در استان هوبئی، مرکز شیوع این بیماری رخ داده است.

در حال حاضر تعداد موارد تایید شده ویروس COVID-19 به ۳۹۳ نفر در خارج از چین رسیده که در ۲۴ کشور جهان قرار دارند.

هرچند ۹۹ درصد موارد این بیماری همچنان در چین قرار دارند و به گفته رییس سازمان بهداشت جهانی  این یک وضعیت اضطراری برای این کشور است اما در عین حال COVID-19 یک تهدید بسیار جدی برای سایر جهان نیز هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا