تکنولوژیمتا

هشدار : واتس اپ دسک‌تاپ را به روز کنید

واتس اپ کار خود را به عنوان یک اپلیکیشن موبایل آغاز و بستری را برای برقراری ارتباط و گفت‌وگو میان کاربران فراهم کرد. اما طولی نکشید که این شرکت در راستای توسعه میزان دسترسی کاربران به این سرویس، نسخه دسک‌تاپ اپلیکیشن خود را نیز تولید و در اختیار عموم قرار داد و امکان چت از طریق کامپیوتر را برای کاربران فراهم کرد.

اما اگر شما نیز از جمله کاربران نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن پیام‌رسان هستید، حتما آن را به روزرسانی کنید چراکه اخیرا گال ویزمن از پژوهشگران مرکز تحقیقاتی PerimeterX اعلام کرده که نسخه دسک‌تاپ واتس اپ دارای نقص و مشکلی امنیتی است که در هر دو نسخه ویندوز و مک مشاهده شده است.

این مشکل به هکرها و افراد فرصت‌طلب، این اجازه را می‌دهد تا از راه دور، به فایل‌های موجود در دستگاه شخص قربانی، دسترسی داشته باشند. به گفته این محقق، نسخه دسک‌تاپ واتس اپ با استفاده از موتور وب کرومیوم قدیمی‌گوگل ایجاد شده که از این نقص امنیتی برخوردار است.

از آنجایی که ایجاد ورژن‌ها مولتی پلتفرم اپلیکیشن‌ها بر بستر فناوری وب، از طریق این روش ساده‌تر است، واتس اپ به استفاده از آن روی آورده است. با این حال، اگر نسخه‌های وب این اپلیکیشن‌ها مبتنی بر یک موتور قدیمی‌طراحی شوند، از امنیت چندان بالایی برخوردار نخواهند بود.

خوشبختانه، ساعاتی پس از آنکه به فیسبوک، شرکت مادر واتس اپ، در خصوص این نقص امنیتی اطلاع داده شد، این شرکت با عرضه یک بسته امنیتی آن را برطرف کرد. با این حال، به کاربران توصیه می‌شود تا اگر از نسخه دسکتاپ واتس اپ استفاده می‌کنند، آن را به جدیدترین نسخه بروزرسانی کنند.

منبع
Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا