تکنولوژیعکاسی

دوربین عکاسی فوجی فیلم X100V معرفی شد

فوجی فیلم به‌تازگی از پنجمین عضو خانواده دوربین های عکاسی سری X100 خود تحت عنوان X100V پرده برداشت. دوربینی با قابلیت حمل و جابجایی آسان به یک لنز جدید، سنسور جدید و نمایشگر LCD با قابلیت چرخش مجهز شده است.

دوربین X100V همانند مدل‌های ایکس-تی3، ایکس-تی30 و ایکس-پرو3 از سنسور 26.1 مگاپیکسلی X-Trans IV CMOS APS-C بهره می‌برد و از آنجایی که قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی درآن تعبیه شده می‌تواند عملکرد قابل‌قبولی را ارائه دهد.

ظاهر بدنه و دکمه‌های این دوربین، با دیگر مدل‌های متعلق به این خانواده شباهت زیادی دارد. فوجی فیلم در X100V، از لنز 23 میلیمتری با دیافراگم f/2.0 استفاده کرده که در مقایسه با نسخه قبلی این دوربین، از اعوجاج کمتری برخوردار و به فوکوس بهتر و ارتقایافته مجهز شده است.

از جمله تغییراتی که در ساخت بدنه دوربین مشاهده می‌شود، استفاده از آلومینیوم در X100V است که جایگزین آلیاژ منیزیمی‌شده که در مدل‌های قبلی بکار رفته است. شاید اگر این دوربین را در کنار مدل X100F قرار دهید، تشخیص آن‌ها از هم، کمی‌دشوار باشد.

به گفته فوجی فیلم، برای اولین بار در این سری از دوربین‌ها، از قابلیت مقاومت در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی استفاده شده است. دکمه Q روی بدنه دوربین نیز به جای بهتری منتقل شده و احتمال برخورد ناخواسته انگشت دست به آن، به حداقل رسیده است. همچنین، تنظیمات ایزو نیز که از قسمت بالایی بدنه دستگاه، انجام می‌شود راحت‌تر شده است.

دوربین عکاسی فوجی فیلم X100V معرفی شد

در دوربین X100V فوجی فیلم از منظره‌یاب هیبریدی با رزولوشن 3.69 میلیون دات استفاده شده است. فوکوس خودکار در این دوربین با سرعت بالایی انجام می‌شود و برخلاف دیگر مدل‌های قبلی متعلق به این خانواده، می‌تواند فوکوس صورت و چشم را به بهترین شکل ارائه دهد.

عکاسی متوالی در دوربین X100V با شاتر مکانیکی با سرعت 11 فریم بر ثانیه صورت می‌گیرد و با شاتر الکترونیکی نیز تا 20 فریم بر ثانیه، انجام می‌شود. با این دوربین می‌توان تا ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ثبت کرد.

طبق گفته فوجی فیلم، X100V از اواخر ماه جاری میلادی و با قیمت 1399 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دوربین عکاسی فوجی فیلم X100V معرفی شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا