تکنولوژی

سرعت دانلود اینترنت 6G بالغ بر 1 ترابایت در ثانیه خواهد بود

با اینکه اینترنت 5G فعلا در مراحل ابتدایی قرار دارد و هنوز بسیاری از کشورها از زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به این تکنولوژی محروم هستند. اما محققان همین حالا هم کار بر روی نسل بعدی اینترنت بی سیم را آغاز کرده‌اند. وزارت علوم و فناوری کشور چین اخیرا پروژه آماده سازی اینترنت 6G را آغاز کرده و متخصصان بر این باورند که سرعت اینترنت در این نسل جدید میتواند تا 8 هزار برابر اینترنت 5G افزایش پیدا کند.

به گفته یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی، اینترنت 6G می‌‌تواند به سرعت باورنکردنی 1 ترابایت در ثانیه برسد. ده‌ها محقق و متخصص چینی طبق گزارش‌ها در حال فعالیت در این پروژه وزارت علوم و فناوری چین هستند.

البته تا تحقق اینترنت 6G، سال‌ها فاصله داریم. برای درک بهتر، بهتر است بدانید که تحقیقات بر روی اینترنت 5G از سال 2008 آغاز شد و حالا می‌بینیم که بعد از 12 سال، این فناوری  به تازگی در مراحل آغازین همگانی شدن قرار گرفته است.

همانطور که امروزه اینترنت 5G همگام با اینترنت اشیا پیش می‌رود، به نظر می رسد 6G هم دریچه‌های جدیدی از دنیای ارتباطات را به روی کاربران سراسر دنیا باز خواهد کرد.

از آنجایی که سال‌ها تا به‌کارگیری رسمی اینترنت 6G فاصله داریم، هنوز استفاده دقیق از چنین اینترنت فوق پرسرعتی نامعلوم است و نمی‌توان کاربرد خاصی را برای آن متصور شد. طبق برآوردها، اینترنت 6G در صورت تحقق می‌تواند در یک ثانیه بین 40 تا 50 فیلم سینمایی با کیفیت 4K را در یک ثانیه برای کاربر دانلود کند.

منبع
GSM Arena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا