تکنولوژیمتا

اقدام فیسبوک و اینستاگرام برای مقابله با اطلاعات جعلی مرتبط با ویروس کرونا

شرکت فیسبوک با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم خود برای حذف اطلاعات جعلی و تئوری‌های توطئه نادرست مرتبط با ویروس کرونا که ممکن است در اثر باور آن‌ها، مشکلاتی برای مردم بوجود آید، خبر داد.

این سیاست در هر دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام اجرایی خواهد شد و شامل اطلاعاتی در مورد روش‌های نادرست درمان و یا پیشگیری از این بیماری‌ها می‌شود. احتمال دارد که انتشار محتواهایی از این دست، منجر به سردرگمی‌کاربران میلیاردی این دو پلتفرم شود و نتوانند اطلاعات درست منابع موثق را از اطلاعات نادرست تشخیص دهند.

همچنین، هشتگ‌هایی که در جهت گسترش و پخش اطلاعات نادرست در اینستاگرام مورد استفاده قرار گیرد، محدود و یا مسدود خواهند شد. فیسبوک پیش از این نیز اقداماتی را از قبیل حذف مطالب نادرست در این زمینه انجام داده و اعلام کرده سیاست حذف محتوا زمانی اجرا می‌شود که احتمال به خطر افتادن جان انسان‌ها احساس شود.

این تصمیم تنها ساعاتی پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی، از تهدید این بیماری برای سلامت جهانی خبر داد، اعلام شد. فیسبوک گفت که برای تشخیص اطلاعات نادرست و جعلی، به اطلاعات ارائه‌شده توسط سازمان‌های بهداشتی و مرتبط با حوزه سلامت اتکا خواهد کرد. تاکنون بیش از 10 هزار نفر از 19 کشور جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

فیسبوک همچنین از قابلیت Fact-checkers نیز برای شناسایی اطلاعات و محتواهای نادرست مرتبط با این ویروس کمک خواهد گرفت و به افراد منتشر کننده هشدار می‌دهد که این اطلاعات ممکن است درست نباشند. این شرکت از کاربران می‌خواهد تا اطلاعات درست و آموزشی مناسب را در صفحات خود به اشتراک بگذارند تا بتوان از ظرفیت این بستر ارتباطی، برای اطلاع‌رسانی درست و دقیق استفاده کرد.

اقدام فیسبوک و اینستاگرام برای مقابله اطلاعات جعلی مرتبط با ویروس کرونا

با این حال، موضع فیسبوک در این رابطه، در تضاد با موضع آن در قبال انتشار مطالب سیاسی نادرست و جعلی در این پلتفرم است. این شرکت در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که اجازه انتشار هرگونه دروغ از طریق تبلیغ و محتوای سیاسی را روی پلتفرم خود می‌دهد و تشخیص اطلاعات درست از نادرست را به مردم واگذار می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا