آمازون

آمازون در آستانه یک تریلیون دلار ارزش

عملکرد مالی عالی آمازون حالا این شرکت را بار دیگر در آستانه 1 تریلیون دلاری شدن قرار داده است.

در فروشهای قبل از بازشدن بازار بورس نیویورک ارزش سهام آمازون با 8.7 درصد افزایش مواجه شده که این ناشی از مشخص شدن عملکرد مالی درخشان آمازون در فصل مالی جدید بوده است.

پیش‌بینی می‌شود با آغاز بازار قیمت هر سهم آمازون به 2700 دلار برسد.

آمازون قبلا در سال 2018 هم یکبار مرز یک تریلیون دلار ارزش را رد کرده بود . به جز آمازون، آلفابت ، اپل و مایکروسافت نیز جزو لیست یک تریلیون دلاری‌ها هستند.

استقبال مشتریان از تحویل به روز سفارشات و رشد بازار کلاد دو عامل اصلی عملکرد مالی بسیار خوب آمازون در این فصل بوده‌اند چیزی که باعث افزایش تخمین عملکرد شرکت‌ها و تحلیل‌گران مالی درباره عملکرد این شرکت شده است.

با استقبال از سرویس تحویل یک روزه سفارش‌ها حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که جریان درآمدی آمازون با اضافه شدن محصولات سوپرمارکتی، لجستیک و اقلام بهداشتی از این هم فراتر خواهد رفت.

در کنار این عملکرد بسیار مثبت آمازون در زمینه کلاد هم حالا به این شرکت فرصت داده به بازار 500 میلیارد دلاری کلاد عمومی ( Public Cloud) هم حمله کند.

 طبق پیش‌بینی شرکت MKM Partners، سهام شرکت آمازون احتمالا تا سال 2024، به ارزش بازاری معادل 2.5 تریلیون دلار دست پیدا خواهد کرد  و دلیل این افزایش نیز رونق تجارت حوزه ابری این شرکت خواهد بود.

در جدیدترین گزارش «Brand Finance Global 500» که هفته گذشته منتشر شد  برای سومین سال متوالی، آمازون عنوان با ارزش‌ترین برند را کسب کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا