تکنولوژی

افزایش 2.5 تریلیون دلاری ارزش آمازون تا سال 2024

 طبق پیش‌بینی شرکت MKM Partners، سهام شرکت آمازون احتمالا تا سال 2024، به ارزش بازاری معادل 2.5 تریلیون دلار دست پیدا خواهد کرد  و دلیل این افزایش نیز رونق تجارت حوزه ابری این شرکت خواهد بود.   

 Rob Sanderson- یکی از محققان شرکت MKM Partners، روز چهارشنبه اعلام کرد که ارزش سرویس Amazon Web Services تا 6 سال آینده به ارزشی معادل 1 تریلیون دلار دست پیدا خواهد کرد که این رقم، بیشتر از سهام بازار کنونی کل این شرکت است( سرمایه بازار آمازون در حال حاضر 929 میلیارد دلار است). بد نیست بدانید که ارزش بازار-Market Capital- شرکت اپل، اویل ماه جاری، بیشتر از 1 تریلیون دلار اعلام شده است.)

Sanderson اعلام کرد:« ما همچنان معتقدیم آمازون در حال حاضر بهترین گزینه ممکن برای سرمایه گذاری سرمایه داران محسوب می‌شود.» آقای Sanderson معتقد است که به دلیل رشد و گسترش مثبت سرویس‌های مختلف این شرکت از جمله سرویس دلیوری غذا در سال‌های 2016 و 2017،  روند سوددهی این شرکت فعلا ادامه دار خواهد بود. این شرکت سال گذشته، شرکت Whole Foods را به قیمت 13.4 میلیارد دلار معامله کرد.

Sanderson پیش‌بینی می‌کند که آمازون تا سال 2025، با پیشی گرفتن از شرکت وال‌مارت ،  14.5 درصد از بازار خرده فروشی کشور آمریکا را تحت سلطه خود در خواهد آورد. این محقق همچنین پیش‌بینی می‌کند که میزان سوددهی سرویس ابری آمازون از 26.9 درصد در سه ماهه دوم سال جاری و 28.5 درصد در اواخر سال2015 ، به 35 درصد در سال 2024 برسد. طبق پیش‌بینی Sanderson، سرویس ابری آمازون همچنین تا سال 2025، 32 درصد از کل سود 88 میلیارد دلاری شرکت آمازون را شامل خواهد شد.

با این وجود، Sanderson همچنین پیش‌بینی می کند که رشد سرویس ابری آمازون در سال 2019 کمی کند شده و نسبت به 46 درصد در سال جاری، به 37 درصد کاهش می‌یابد. در سه ماهه جاری، هر دو شرکت گوگل و مایکروسافت اعلام کردند که انتظار دارند سرویس‌های اختصاصی پلت فرم‌های ابریشان، رشد بیشتری از شرکت آمازون داشته باشد در حالیکه سرویس ابری آمازون با اختلاف زیادی از دیگر رقبا، یکه تاز میدان است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا