خودروخودرو الکتریکی

اولین خودروی هیبریدی مازراتی چه زمانی معرفی می‌شود؟

شرکت مازراتی چندی پیش رسما از تصمیم خود را برای تولید مدل هیبریدی خودروی گیبلی (Ghibli) خبر دارد و اعلام کرد که بزودی از پیشرانه هیبریدی در دل این محصول استفاده خواهد کرد.

حال خبرهای جدید حاکی از آن است که نسخه هیبریدی مازراتی گیبلی احتمالا در جریان نمایشگاه خودروی پکن که از 21 آوریل آغاز می‌شود، در معرض دید علاقمندان قرار می‌خواهد گرفت.

نسخه معمولی (بنزینی) مازراتی گیبلی در سال 201 و در خلال رویداد خودرویی شانگهای معرفی شد و از آنجایی که فروش خودروهای مازراتی در چین، مطابق با انتظارات این شرکت پیش نرفت و اخیرا نیز مصرف‌کنندگان به خودروهایی با آلایندگی کمتر روی آوردند، عرضه نسخه هیبریدی گیبلی می‌تواند فروش محصولات این شرکت را تقویت کند.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص نوع فناوری هیبریدی که قرار است در این خودرو بکار گرفته شود، اعلام نشده اما احتمالا مازراتی از سیستم پلاگین هیبریدی در گیبلی استفاده خواهد کرد که می‌تواند با کمک پیشرانه الکتریکی خود، انرژی مورد نیاز برای پیمودن چندین کیلومتر را تامین کند.

مازراتی نیز هنوز واکنشی را نسبت به این ادعا نشان نداده و به طور دقیق اعلام نکرده که از نسخه جدید گیبلی، در چه تاریخی رونمایی خواهد کرد. گروه خودروسازی فیات کراسیلر که مالکیت مازراتی را نیز در اختیار دارد، پیش اعلام کرد که تا سال 2022 بیش از 30 دستگاه از خودروهای خود را مجهز به پیشرانه الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

علاوه برای گیبلی، مازراتی قصد دارد تا در ماه مه سال جاری میلادی از مدل الکتریکی خودروی اسپرت Alfieri نیز رونمایی کند. همچنین قرار است که نسحه‌های الکتریکی گرن توریسمو و گرن کبریو نیز به ترتیب در سال‌های 2021 و 2022 به بازار عرضه شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا