اپل

اپل: با حذف درگاه لایتنینگ زباله بیشتری تولید خواهد شد

چند وقتیست که شنیده‌هایی مبنی بر فشار اتحادیه اروپا بر اپل به منظور حذف درگاه لایتنینگ از دستگاه‌های این شرکت به گوش می‌رسد تا از این طریق بتوان به یک درگاه شارژ استاندارد در میان تولیدکنندگان رسید و طبق ادعای اتحادیه اروپاف از تولید زباله بیشتر جلوگیری کرد.

بدین معنی که دیگر همه شرکت‌ها از درگاه USB-C برای محصولات خود استفاده کنند و بتوان از شارژرها و کابل‌هایی که تولید می‌شود، برای تمامی‌دستگاه‌ها استفاده کرد. به گفته اتحادیه اروپا، با این کار می‌توان تا حد زیادی از تولید زباله هایی همچون کابل شارژ جلوگیری کرد و گام مثبتی در جهت حفظ سلامت محیط زیست برداشت.

اما اپل چنین ادعایی را قبول ندارد و اخیر اعلام کرده که حذف درگاه لایتنینگ منجر به تولید زباله های بیشتری خواهد شد. این شرکت مدعی شد که از سال 2012 یعنی سالی که درگاه لایتنینگ معرفی شد، بسیاری از دستگاه‌ها و قطعات جانبی محصولات، مبتنی بر آن کار می‌کنند. حتی هم اکنون نیز میلیون‌ها دستگاه فعال در جهان و اروپا برای روشن ماندن و کار کردن به پورت لایتنینگ نیاز دارند.

بنابراین، اگر اپل بخواهد طبق آنچه اتحادیه اروپا خواسته، عمل کند قطعا این چند میلیون دستگاه از فعالیت باز خواهند ماند چرا که با حذف درگاه لایتنینگ اگر این کاربران بخواهند کابل لایتنینگ جدید بخرند دیگر محصولی در بازار وجود نخواهد داشت. اینجاست که روز به روز تولید زباله افزایش پیدا خواهد کرد.

البته هنوز حرف و حدیث‌های زیادی درخصوص این تصمیم اتحادیه اروپا و تاثیر آن بر محصولات اپل وجود دارد و به طور دقیق مشخص نیست که آیا اپل به حذف این درگاه اقدام خواهد کرد یا همچنان به تولید آن ادامه خواهد داد.

منبع
Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا