اپل

اتحادیه اروپا به دنبال حذف کابل لایتنینگ آیفون نیست

چند وقتیست که شنیده‌هایی مبنی بر اعمال فشار از سوی اتحادیه اروپا برای حذف کابل لایتنینگ در گوشی‌های آیفون به گوش می‌رسد که ماروس سفروویچ، نایب رییس کمیسیون اروپا هرگونه شایعه در این رابطه را بی‌اساس خواند.

تقریبا از سال 2009، کمیسیون اروپا اقدامات خود را برای متقاعد کردن شرکت‌ها به منظور استفاده از شارژرهای یکسان و مشابه آغاز کرد تا از این طریق، کاربران بتوانند با تمامی‌دستگاه‌های خود را با این شارژرها، شارژ کنند.

اما اخیرا این سخت‌گیری‌ها بیشتر شد و این کمیسیون نیز بیانیه‌ای را در این رابطه منتشر کرد. این مساله سبب شد تا برخی از رسانه‌ها مطالبی را منتشر کنند با این مضمون که بیانیه اخیر کمیسیون اروپا منجر به حذف کابل لایتنینگ از گوشی‌های آیفون خواهد شد و اپل را به استفاده از درگاه USB-C سوق خواهد داد.

اما به نظر می‌رسد که این رسانه‌ها، دچار سوءبرداشت شده‌اند چرا که بیانیه اخیر هرگز به کابل گوشی‌ها و یا درگاه‌های کانکتور ارتباطی ندارد و تنها به آداپتورهای شارژر مربوط می‌شود. ماروس سفروویچ در این رابطه اعلام کرد که تلاش‌ها برای رسیدن به شاژررهایی مشترک از سال 2009 آغاز شد؛ زمانی که حدود 30 نوع درگاه شارژ وجود داشت. اما اکنون این تعداد به سه درگاه رسیده و هدف این کمیسیون نیز از اجرای این طرح، به حداقل رساندن زباله‌های الکترونیکی بود.

درواقع، بیانیه جدید این کمیسیون هیچ خطری را برای درگاه و یا کابل لایتنینگ ایجاد نمی‌کند و تنها به آداپتور شارژ برمی‌گردد که خوشبختانه اپل توانسته خواسته این کمیسیون را در شارژر خود پیاده کند.

اپل پیش از این شارژهای 18 واتی USB-C را عرضه کرد و در کنار آن، کابل‌های مدبل لایتنینگ به USB-C نیز را به همراه آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس در اختیار کاربران قرار داده است. مدل 2018 آیپدپرو و همه لپ‌تاپ‌های مک بوک این شرکت از شارژرهای و کابل‌های USB-C بهره می‌برند و قوی‌ترین شارژر USB-C اپل قادر است یک لپ‌تاپ، تبلت و یا گوشی را شارژ کند و به نوعی از آن به عنوان یونیورسال یاد می‌شود.

حتی اگر تمامی‌ شارژرهای دنیا به USB-C تبدیل شوند، بازهم اپل مجبور به حذف پورت‌ لایتنینگ از گوشی‌های آیفون خود نخواهد بود چراکه این شرکت پیشتر کابل مبدل لایتنینگ به USB-C را به بازار عرضه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا