خودرو الکتریکی

تسلا مدل «اس» و «ایکس» به زودی با تغییرات اساسی جدید عرضه می‌شوند

در این چند هفته گذشته، بازار نشر اطلاعات محرمانه محصولات مختلف شرکت‌های تکنولوژی کاملا داغ شده و اینبار نوبت تسلا بود که با عرضه آپدیت 2020 برای خودروهای الکتریکی خود، ناخواسته جزییات جدیدی از ویژگی‌هایی را که قرار است در آینده به خودروهای مدل اس و ایکس اضافه شود منتشر کند. البته این اطلاعات با استفاده از مهندسی معکوس توسط یک محقق با نام توییتری Greentheonly منتشر شده است.

به گفته این کاربر، در آپدیت‌های جدید تسلا قصد دارد فست شارژر جدید Qi را به این دو مدل خودرو اضافه کند و از طرفی یک نسل جدید از پورت شارژر موبایل را نیز در این خودروها استفاده کند. از دیگر امکاناتی که او در توییت خود به آنها اشاره کرده نیز می‌توان به سیستم تعلیق و صندلی‌های جدید اشاره کرد.

تسلا معمولا هر چند وقت یکبار تغییراتی را در ظاهر یا موتور خودروهایش ایجاد می‌کند. آخرین تغییرات اساسی که تسلا در مدل اس ایجاد کرد به سال 2016 برمی‌گردد و به‌نظر می‌رسد زمان ایجاد تغییرات جدید رسیده باشد. سال گذشته هم صحبت‌هایی راجع به عرضه نسخه جدید تسلا مدل اس شنیده شد و ایلان ماسک هم به تازگی اعلام کرد مدل اس جدید، با قدرت موتور بالاتر و باتری بزرگتر امسال عرضه می‌شود.

طبق گزارش وبسایت Electrek، آپدیت نرم‌افزاری جدید تسلا ابتدا برای خودروهای این شرکت در چین عرضه شده که در آن امکان تماس با پشتیبانی از طریق برنامه وی‌چت و یک سری بازی‌های جدید وجود دارند. همچنین یک اپلیکیشن ویژه برای آب و هوا و کیفیت هوا نیز در این بروزرسانی اضافه شده است. فعلا از عرضه این آپدیت در دیگر کشورها خبری نیست.

 

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا