مایکروسافت

پیشنهاد مایکروسافت به 400 میلیون کاربر برای خرید سرفیس‌های جدید

چند روزی از تصمیم مایکروسافت در پایان دادن رسمی‌به پشتیبانی از ویندوز 7 می‌گذرد، اما هنوز کاربران زیادی در جهان از این نسخه از پلتفرم استفاده می‌کنند که طبق برخی گزارش‌ها، تعدادشان به چیزی حدود 400 میلیون نفر می‌رسد.

این 400 میلیون نفر می‌بایست تا پیش از این، دستگاه‌های خود را به ویندوز 10 و یا دیگر پلتفرم‌ها مجهز می‌کردند. اما مایکروسافت به این دسته از کاربران پیشنهاد می‌دهد تا بجای بروزرسانی سیستم عامل خود به نسخه جدید، دستگاه‌های جدید متعلق به این شرکت را خریداری نمایند.

در بیانیه مایکروسافت آمده است: به بسیاری از کاربران ویندوز 7 پیشنهاد می‌کنیم تا دستگاهی جدید مجهز به ویندوز 10 پرو را خریداری کنند. محصولات سری سرفیس از سرعت بالا، وزن کم، امنیت بالا و قدرت مناسب برخوردارند و قیمت آن‌ها نیز میانگین قیمت کامپیوترهای هشت سال پیش کمتر است.

این شرکت در ادامه نوشت که بروزرسانی برخی دستگاه‌ها از ویندوز 7 به ویندوز 10 ممکن است منجر به بروز اختلال در عملکرد برخی قابلیت‌ها همانند درایورها شود. اگرچه ویندوز 10 از درایورهای مبتدی بهره می‌برد اما با این حال، بعد از بروزرسانی ممکن است شاهد بروز نقص در کارکرد مواردی همچون حسگر اثر انگشت و یا کارت حافظه میکرو اس‌دی باشید.

مایکروسافت به کاربران پیشنهاد می‌دهد که ویندوز 10 را روی دستگاه‌های قدیمی‌نصب نکنند چرا که ممکن است برخی از قابلیت‌های این نسخه از ویندوز، در دستگاه‌های قدیمی‌به خوبی اجرا نشود.

این شرکت افزود که شما همچنان می‌توانید از ویندوز 7 استفاده کنید، اما از آنجایی که دیگر از این نسخه پشتیبانی نمی‌شود، امنیتی دستگاه شما در برابر هکرها و نفوذ ویروس‌ها به خطر می‌افتد. در واقع، دیگر آپدیتی امنیتی از سوی مایکروسافت برای دستگاه‌هایتان ارسال نمی‌شود.

حال سوالی که دراینجا مطرح می‌شود، اینست که آیا این 400 میلیون کاربر به پیشنهاد مایکروسافت برای خرید محصولات سرفیس عمل خواهند کرد یا همچنان به استفاده از ویندوز 7 ادامه خواهند داد؟

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا