هواوی

هواوی به‌زودی جایگزین گوگل مپ را عرضه می‌کند

با تحریم هواوی توسط آمریکا، این شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات هوشمند برای کاهش وابستگی خود به شرکت‌های آمریکایی به دنبال جایگزین کردن فناوری‌ها و سرویس‌هایی است که توسط این شرکت‌ها ارائه می‌شوند.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که دیگر امکان استفاده از خدمات آن در گوشی‌های هواوی وجود ندارد، گوگل است که به نظر می‌رسد این شرکت چینی، بزودی یکی از سرویس‌های اصلی گوگل تحت عنوان گوگل مپ را با نقشه‌ای که با همکاری متخصصان شرکت TomTom آماده می‌شود، جایگزین خواهد کرد.

شرکت هلندی TomTom از جمله شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات موقعیت‌یابی، اطلاعات زنده ترافیکی و نقشه‌ای به حساب می‌آید و قرار است بزودی سروی جایگزین گوگل مپ را برای استفاده در گوشی‌های هواوی توسعه دهد.

از آنجایی که این شرکت در هلند واقع شده، هواوی می‌تواند تحریم تجاری آمریکا را دور بزند چراکه تنها امکان استفاده از خدمات شرکت‌های آمریکایی برای هواوی میسر نیست. رمکو میسترا سخنگوی TomTom در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که قرارداد میان این شرکت با هواوی چندی پیش نهایی شد و طبق ملاحظاتی که هواوی در نظر داشت، تصمیم گرفت تا در آن زمان این موضوع رسانه‌ای نشود.

در ماه آگوست نیز در برخی منابع خبری آمده بود که سرویس نقشه هواوی تحت عنوا مپ کیت (Map Kit) عرضه خواهد شد که از امکاناتی از قبیل ارائه اطلاعات لحظه‌ای ترافیک و ویژگی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده بهره می‌برد.

اگرچه بسیاری از گوشی‌های جدید هواوی به اندروید 10 مجهز شده‌اند اما نبود سرویس‌هایی همچون گوگل مپ و حتی گوگل پلی، فروش گوشی‌های این شرکت را در بسیاری از کشورها تحت‌الشعاع قرار داده است.

منبع
Techradar

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا