تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

مدیرعامل توییتر: دکمه «ویرایش» به این پلتفرم اضافه نمی‌شود

جک دورسی، مدیرعامل توییتر هرگونه خبر و شایعه در خصوص احتمال اضافه شدن دکمه «ویرایش» یا همان Edit به پست‌های این شبکه اجتماعی را رد کرد.

همانطور که می‌دانید بعد از ارسال یک توییت، دیگر امکان ویرایش و اصلاح آن برای کاربران وجود ندارد و راهی جز حذف توییت باقی نمی‌ماند. البته بعضی از کاربران هم برای آنکه نخواهند توییت خود را حذف کنند، یک یا چند توییت دیگر را برای توضیح و به نوعی آگاهی دنبال‌کنندگان خود منتشر می‌کنند.

اما اگر این توییت اشتباه از طرف یکی از چهره‌های شناخته‌شده و مشهور منتشر شود، ممکن است برای وی دردسر ایجاد کند چراکه این پلتفرم به شدت تحت نظر کاربران است و کمتر پیش می‌آید که توییتی از زبان یک شخصیت مهم و شناخته‌شده منتشر شود و تصویری از آن توییت ضبط و آرشیو نشود.

همه این مسائل سبب شد تا بحث‌هایی پیرامون اضافه شدن قابلیت ویرایش به پست‌های توییتر بر سر زبان‌ها بیافتد. حتی کار تا جایی پیش رفت که توییتر در سال 2018 اعلام کرد که اضافه شدن قابلیت ویرایش را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد داد.

اما اخیرا جک دورسی مدیرعامل توییتر به تمامی‌این حرف و  حدیث‌ها پایان داد و اعلام کرد که دکمه ویرایش به توییتر اضافه نمی‌شود. وی در این رابطه گفت که دکمه ویرایش با هدف توییتر که مبتنی بر آن، راه‌اندازی شد مغایر است.

وی ادامه داد: ما کار خود را به عنوان یک سرویس ارسال اس‌ام‌اس و پیام متنی آغاز کردیم. همانطور که می‌دانید، زمانی که شما یک پیام متنی ارسال می‌کنید، دیگر نمی‌توانید آن را برگردانید. هدف ما در همان روزهای اول این بود تا این رویه را حفظ کنیم.

با این حساب، دیگر هیچ امیدی به اضافه شدن قابلیت ویرایش در پست‌های توییتر است. وی در سال گذشته میلادی اعلام کرد که شاید این شرکت قابلیت Clarify را برای کاربران خود ارائه کند تا بتوانند از این طریق، توضیحاتی را در خصوص توییت‌های خود منتشر کنند که البته عرضه این قابلیت نیز رسما تایید نشده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا