شبکه‌های اجتماعی

باگ امینیتی جدید توییتر، شماره تلفن 17 میلیون کاربر را فاش کرد

ظاهرا باگ های امنیتی توییتر تمامی ندارد چراکه روز گذشته یک محقق امنیتی به نام «ابراهیم بالیچ» مدعی شد که نسخه اندروید اپلیکیشن توییتر یک ضعف بزرگ دارد و به او این اجازه را داده که 17 میلیون شماره تلفن را با پروفایل کاربران توییتر تطبیق دهد. ظاهرا بالیچ توانسته با استفاده از یک سری شماره تلفن ناشناس و آپلود آنها در توییتر، به راحتی متوجه شود که هر یک از شماره‌ها به کدام کاربر توییتر تعلق دارد.

این کاربران اکثرا از کشورهای فرانسه، آلمان و ترکیه بوده و برخی نیز مقامات سیاسی و دولتی هستند.

از آنجایی که بالیچ مستقیما توییتر را در جریان این باگ امنیتی قرار نداده، توییتر هم تمامی فعالیت‌های او را در این زمینه مسدود کرده است. این شبکه اجتماعی تا روز گذشته هیچ اخباری در این رابطه اعلام نکرده بود.

باید قبول کرد که امسال از لحاظ حفاظت داده‌ها برای توییتر سال چندان خوبی نبود. انتشار ناخواسته اطلاعات مکانی کاربران و استفاه از شماره تلفن کاربران برای مقاصد تبلیغاتی، دو اشتباه بزرگ توییتر بودند که در سال جاری رخ دادند و البته با انتقادات زیادی از سوی متخصصین امنیتی و کاربران نیز همراه شدند. با وجود اینکه این حفره امنیتی مشکلی را فعلا برای کاربارن توییتر ایجاد نکرده، اما بهتر است این شبکه اجتماعی هرچه سریع‌تر به فکر تقویت سیستم امنیتی خود باشد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا