تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

برتری تیک‌تاک بر فیسبوک و مسنجر در سال 2019

سال 2019 با تمامی‌خبرهای خوب و بد خود برای تیک تاک به پایان رسید. اگرچه استفاده از این اپلیکیشن چینی به دلیل نگرانی‌های امنیتی در ارتش آمریکا ممنوع و ادعاهایی نیز در خصوص جاسوسی این برنامه برای دولت چین مطرح شد، اما این مسائل هرگز نتوانست تاثیری در عملکرد خیره‌کننده تیک تاک  در سال 2019 داشته باشد.

طبق گزارشی که اخیر توسط مرکز Sensor Tower منتشر شده، در سال 2019 میلادی بالغ بر 700 میلیون دانلود از سوی کاربران جهان برای اپلیکشین تیک تاک ثبت شد که آن را در رده دوم پردانلودترین برنامه‌های سال 2019 جای می‌دهد.

در این گزارش آمده که رده نخست این فهرست را واتس اپ از آن خود کرده که توانسته بیش از 850 میلیون دانلود را به نام خود ثبت کند. به دنبال تیک تاک، اپلیکیشن‌های فیسبوک و مسنجر نیز با اختلافی نه‌چندان زیاد، در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند.

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی نام‌برده، تیک تاک توانست بخش زیادی از دانلودهای خود را از کشورهای پرجمعیتی همچون هند بدست آورد به طوری که 45 درصد از دانلوداولی‌ها از این کشور بودند. همچنین، ردش واتس اپ در سه ماهه چهارم سال 2020 نیز حدود 39 درصد به نسبت سه ماهه سوم عنوان شده است.

و اما در رابطه با تیک تاک، باید گفت که این اپلیکیشن که از آن به عنوان رقیب جدی اینستاگرام یاد می‌شود، مبتنی بر ارسال ویدیوهای 15 ثانیه‎‌ای است که با انواع فیلترها و حالت‌های مختلف خود می‌تواند تجربه لذت‌بخشی را برای کاربران به ارمغان آورد.

برتری تیک‌تاک بر فیسبوک و مسنجر در سال 2019

شرکت چینی بایت‌دنس مالکیت این اپلیکیشن را در اختیار دارد و طبق آخرین گزارش‌ها، بالغ بر 1.5 میلیارد دانلود برای این اپلیکیشن ثبت شده است و هم اکنون به عنوان ارزشمندترین استارتاپ دنیا شناخته می‌شود. اما این محبوبیت سبب شده تا نگاه‌ها به سمت تیک تاک جلب شود به طوری که اخیرا برخی کشورها نگرانی‌هایی را در خصوص احتمالی جاسوسی بودن این اپلیکیشن و ارائه اطلاعات کاربران به دولت چین مطرح کرده‌اند.

تیک تاک اما تمامی‌این ادعاها را رد و حتی اعلام کرد که تصمیم دارد برای رفع این نگرانی، مقر خود را به کشور دیگری غیر از چین انتقال دهد.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا