اپلگوناگون

درخواست دادستان کل آمریکا از اپل؛ قفل آیفون عامل تیراندازی پنساکولا را باز کنید

ویلیام بار، دادستان کل امریکا از شرکت اپل خواست تا قفل گوشی آیفون متعلق به شخص مهاجم در تیراندازی به کارکنان پایگاه نیروی دریایی پنساکولا در ایالت کالیفرنیا را باز کند.

اواسط آذرماه امسال بود که خبری مبنی حمله یکی از کارآموزان عربستانی به نظامیان پایگاه نیروی دریایی آمریکا در پنساکولا خبرساز شد. حادثه‌ای که در جریان آن علاوه بر فرد مهاجم، سه آمریکایی کشته و هشت نفر نیز زخمی‌شدند.

به منظور تکمیل تحقیقات در این رابطه، ویلیام بار دادستان کل آمریکا به تازگی اعلام کرد که اپل، همکاری لازم را با این نهاد نداشته و از این شرکت خواست تا قفل گوشی فرد مهاجم را باز کند. چند سالیست که نهادهای امنیتی و قانون‌گذار در آمریکا انتقادهایی را علیه مواضع اپل در قبال حفاظت از حریم شخصی کاربران و اطلاعات رمزنگاری شده آن‌ها مطرح می‌کنند.

البته نمونه چنین کشمکشی را در سال 2015 نیز شاهد بودیم که در جریان آن، تیم کوک مدیرعامل اپل اعلام کرده بود که در صورت تن دادن به این خواسته، امنیت دستگاه‌های‌های متعلق به صدها میلیون کاربر به خطر می‌افتد.

اما جنگ میان اپل و FBI در سال 2015 با ورود یک شرکت ثالث و هک کردن گوشی آیفون فرد مهاجم حل شد. با این حال، اپل هنوز پاسخ مثبتی به خواسته دادستان کل آمریکا برای باز کردن قفل آیفون شخص مهاجم در حادثه پنساکولا نداده، اما اطلاعاتی را از اکانت آی‌کلاد وی در اختیار برخی نهادها قرار داده است.

ویلیام بار در این رابطه گفت شرایط فعلی به خوبی نشان می‌دهد که چرا ما باید به اطلاعات و شواهد دیجیتالی در گوشی فرد مهاجم دسترسی داشته باشیم. وزارت دادگستری آمریکا سعی دارد تا از طریق دسترسی به پیام‌های وی در وات‌اپ و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی، مشخص کند که آیا این اقدام، یک عمل هماهنگ‌شده بوده یا به تنهایی توسط وی صورت گرفته است.

منبع
CultofMac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا